E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Αλλάζει εικόνα με επενδύσεις 1,28 δισ.

Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
15/04/2025 11:04
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σε ανοδική τροχιά, αν και σε μονοψήφιο ποσοστό εκτιμάται πως θα παραμείνει η επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών το 2025 αλλά και τα επόμενα χρόνια. Την ίδια στιγμή, από το δεύτερο εξάμηνο του 2027 το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα αλλάξει πρόσωπο καθώς μια σειρά επενδύεις θα έχουν ολοκληρωθεί.

Με το δεξί ξεκίνησε το 2025 για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Σύμφωνα με τη διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), η φετινή χρονιά έχει ξεκινήσει θετικά παρά την αβεβαιότητα στο διεθνές περιβάλλον.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Η νομική μάχη Ευρωπαίων ξενοδόχων με την Booking.com

Η ιστορία του Perrie και ένα μεγάλο σκάνδαλο

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 5,7% σημείωσαν οι εγγραφές νέων επιχειρήσεων το A’ τρίμηνο

Μάλιστα, ενώ η Ευρώπη σε ό,τι αφορά την αύξηση της κίνησης βρίσκεται στο 1,8% σύμφωνα με τα στοιχεία του 2024 σε σχέση με το 2019 το αεροδρόμιο της Αθήνας βρίσκεται στο 24,5%. “Αυτή η απόκλιση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Αναμένουμε ένα μονοψήφιο ποσοστό αύξησης για το 2025 και ένα αντίστοιχο χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης για τα επόμενα χρόνια σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα”, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), Γιάννης Παράσχης, στη διάρκεια της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.

Άνοιγμα στην κινεζική αγορά

Αναγνωρίζοντας ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι επιπτώσεις τους στη διεθνή οικονομία και κυρίως στις δυτικές κύριες αγορές του αεροδρομίου ο ΔΑΑ επεκτείνεται και προς ανατολάς στοχεύοντας στην ενίσχυση της παρουσίας κυρίως της κινεζικής αγοράς.

Όπως είπε ο κ. Παράσχης στις πτήσεις από Πεκίνο και Σαγκάη αναμένεται να προστεθεί μία ακόμη περιοχή χωρίς να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες. Αν και η επανάκαμψη των Κινέζων μετά την πανδημία γίνεται με αργούς ρυθμούς είναι μία μεγάλη αγορά που τα επόμενα χρόνια θα πάει καλύτερα είπε ο κ. Παράσχης.

Πότε θα αποδώσουν οι επενδύσεις

Στην ίδια συνέλευση και απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις των μετοχών η διοίκηση του ΔΑΑ ξεκαθάρισε ότι τα έσοδα από τις επενδύσεις επέκτασης που υλοποιεί το αεροδρόμιο θα αρχίσουν να «εγγράφονται» από το δεύτερο εξάμηνο του 2027 καθώς τότε θα αρχίσει να λειτουργεί το νέο πολυώροφο πάρκινγκ αυτοκινήτου. Από το τέλος του 2028 θα αρχίσουν να τρέχουν έσοδα και από τις άλλες εμπορικές δραστηριότητες (καταστήματα κ.λ.π.) στο πλαίσιο της επέκτασης του κύριου αεροσταθμού.

Στόχος 40 εκατ. επιβάτες έως το 2032

Υπενθυμίζεται ότι βασικό στοιχείο του επενδυτικού σχεδίου που στοχεύει το αεροδρόμιο να εξυπηρετεί το 2032 περί τα 40 εκατ. επιβάτες, είναι η περαιτέρω επέκταση του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού (MTB) και του κτιρίου δορυφορικού αεροσταθμού (STB), με συνολική αύξηση των χώρων κατά περίπου 148.000 τ.μ. (+68%) για την παροχή πρόσθετων εγκαταστάσεων διαχείρισης επιβατών, πρόσθετων αιθουσών επιβίβασης, νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, διευρυμένων χώρων λιανικής πώλησης και εστίασης, καθώς και των απαιτούμενων τροποποιήσεων του οδικού δικτύου και λοιπών υποδομών.

Επέκταση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών

Τα άλλα μέρη του Προγράμματος Επέκτασης Αεροδρομίου, που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη των 32 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών στο βόρειο τμήμα της πίστας και το νέο πολυώροφο χώρο στάθμευσης οχημάτων, συνεχίζονται σύμφωνα με τον προγραμματισμό, με την ολοκλήρωσή τους να αναμένεται εντός του β’ τριμήνου του 2027. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το Πρόγραμμα δεν περιλαμβάνει καμία ανάγκη για πρόσθετο διάδρομο προσγείωσης / απογείωσης ή πρόσθετους τροχόδρομους.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Παράσχης το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,28 δισ. ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί κυρίως από δανεισμό ήδη έχει υπογραφεί σχετική σύμβασης με την Alpha Βank ύψους 800 εκατ. ευρώ ενώ άλλα 240 εκατ. ευρώ θα δοθούν από την επικείμενη Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, στο πλαίσιο του προγράμματος Scrip Dividend, και τα υπόλοιπα επίσης από δανεισμό, μη αποκλειόμενης έκδοσης ομολογιακού δανείου,

Δεν αποκλείει ενδιαφέρον για άλλα αεροδρόμια

Πάντως εκτός από τις επενδύσεις στο αεροδρόμιο, με βάση και τις απαντήσεις σε σχετικές ερωτήσεις ο κ. Παράσχης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο επένδυσης και σε άλλα αεροδρόμια καθώς απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι «μπορούμε να εξετάσουμε και άλλα αεροδρόμια και θα το κάνουμε με ζέση και λεπτομέρεια όπως κινούμαστε πάντα»

Τέλος σχολιάζοντας την μετοχική τοποθέτηση της Aegean και του προέδρου της Ευτύχη Βασιλάκη στον ΔΑΑ σημείωσε ότι είναι καλό που αεροπορικές εταιρείες με στενή σχέση με ένα αεροδρόμιο επενδύουν και στις μετοχές του καθώς εμπιστεύονται τα σχέδια του και την μερισματική του πολιτική ενώ αντιθέτως δεν είναι θετικό οι αεροπορικές εταιρείες να αλλάζουν αεροδρόμια.

Μέρισμα 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Να σημειωθεί τέλος ότι οι μέτοχοι του ΔΑΑ ενέκριναν τις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2024, τις σχετικές Εκθέσεων του Διοικητικού Συμβουλίου και των Ανεξάρτητων Ορκωτών Ελεγκτών, καθώς και της Δήλωσης Εταιρικής Διακυβέρνησης και της Έκθεσης Βιωσιμότητας. Επίσης ενέκριναν το μέρισμα των €0,7862 ανά μετοχή, όπως επίσης και το πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος τετραετούς διάρκειας (2025 – 2028).

Πηγή: ot.gr
Tags: Aegean ΔΑΑScrip Dividendαεροδρόμια Ελλάδα επενδύσειςΔιεθνής Αερολιμένας Αθηνών 2025επενδύσεις ΔΑΑμέρισμα ΔΑΑ 2024Παράσχης Γιάννης
Προηγούμενο άρθρο

Υπεγράφη η δεύτερη υπουργική απόφαση για τη Chevron για έρευνες νότια της Κρήτης

Επόμενο άρθρο

Servicers: Πώς θα «πέσουν» περισσότερα ακίνητα στην αγορά – Τι ζητούν οι servicers

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Εκτόξευση 28% στις τιμές τροφίμων στην Ελλάδα: Πώς συγκρίνεται με την ΕΕ

Εκτόξευση 28% στις τιμές τροφίμων στην Ελλάδα: Πώς συγκρίνεται με την ΕΕ

20 Μαρτίου 2025
Ψάχνουν σπίτια σε πλειστηριασμούς – Αυξάνεται η συμμετοχή

Ψάχνουν σπίτια σε πλειστηριασμούς – Αυξάνεται η συμμετοχή

7 Μαΐου 2025
Ενημέρωση από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος για την 3η Δεκέμβρη

Ενημέρωση από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος για την 3η Δεκέμβρη

3 Δεκεμβρίου 2024
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP