E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Διαφημιστικές καμπάνιες: Γιατί οι μάρκες αποτυγχάνουν να καταλάβουν το κοινό τους

Από το ατυχές λογοπαίγνιο της American Eagle έως τις κατηγορίες πολιτιστικής ιδιοποίησης σε Adidas και Prada, οι πρόσφατες διαφημιστικές γκάφες δείχνουν ότι η έλλειψη ενσυναίσθησης κοστίζει σε brands πολύ περισσότερο από μια κακή καμπάνια: πλήττει την αξιοπιστία τους.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
25/08/2025 07:34
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Οι διαφημιστικές καμπάνιες ήταν  ανέκαθεν ο πιο άμεσος τρόπος με τον οποίο οι μάρκες επιχειρούν να κερδίσουν την προσοχή, να χτίσουν ταυτότητα και να εντυπωσιάσουν το κοινό.

Στον σύγχρονο κόσμο όμως, όπου κάθε μήνυμα κρίνεται σε πραγματικό χρόνο από εκατομμύρια μάτια, το όριο ανάμεσα στη δημιουργικότητα και την προσβολή είναι εξαιρετικά λεπτό.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Η ύποπτη επίθεση στην εξαγορά της HSBC Μάλτας από την CrediaBank -Το παρασκήνιο και το «χτύπημα»

Θα χρειαστούν 2 εκατομμύρια εργαζόμενοι έως το 2035

Η παγκόσμια εξάπλωση των e-wallets αλλάζει τράπεζες, επιχειρήσεις και καταναλωτές

Το 2025 φέρνει ήδη παραδείγματα που δείχνουν πως ακόμη και οι μεγαλύτερες εταιρείες μπορούν να παγιδευτούν σε λάθη με βαρύ επικοινωνιακό κόστος.

Η «γονιδιακή παρεξήγηση» της American Eagle

Όπως αναφέρει το CNBC, η εταιρεία συνεργάστηκε με την πρωταγωνίστρια της σειράς «Euphoria» Σίντνεϊ Σουίνι για την φθινοπωρινή διαφημιστική της καμπάνια.

Το σλόγκαν που επέλεξε η American Eagle για την καμπάνια — δηλαδή το «η Σίντνεϊ Σουίνι έχει υπέροχα τζιν» — οδήγησε ορισμένους να πουν ότι η συγκεκριμένη δήλωση είχε διπλό νόημα λόγω των ομόηχων λέξεων. Αντί να αναφέρεται στα παντελόνια (σ.σ. «jeans»), στην πραγματικότητα αναφερόταν στα γονίδια (σ.σ. «genes» αγγλιστί) της ηθοποιού και στο γεγονός ότι έχει ξανθά μαλλιά και μπλε μάτια.

Οι αντιδράσεις δεν άργησαν να έρθουν. Πλήθος δημοσιευμάτων ανέφεραν ότι η αναφορά στις «γονιδιακές καταβολές» παρέπεμπε σε ευγονικές θεωρίες, ανοίγοντας μια συζήτηση που η μάρκα ποτέ δεν είχε σκοπό να προκαλέσει.

Στη σύγχρονη εποχή, ένα αδέξιο λογοπαίγνιο μπορεί να πυροδοτήσει ένα ντόμινο αντιδράσεων και αρνητικής δημοσιότητας για το brand.

Swatch: Όταν μια χειρονομία αρκεί για να φέρει θύελλα

Με μια διαφήμιση της νέας συλλογής Swatch Essentials, όπου ένα μοντέλο από την Ασία φαίνεται να τραβάει τα μάτια του για να τα κάνει σχιστά, η εταιρεία  ξεσήκωσε θύελλα οργής.

Οι εικόνες γρήγορα χαρακτηρίστηκαν προσβλητικές, καθώς θύμιζαν παλιούς ρατσιστικούς χλευασμούς για τα χαρακτηριστικά των Ασιατών, μας ενημερώνει το πρακτορείο Reuters.

Το κοινό αντέδρασε έντονα στα social media, δείχνοντας ότι οι πολιτισμικές ευαισθησίες δεν είναι απλώς λεπτομέρειες αλλά καθοριστικοί παράγοντες στη δημόσια εικόνα μιας εταιρείας.

Η διαφήμιση της Sanex που προκάλεσε αντιδράσεις στη Βρετανία

Μια διαφήμιση που στόχος της ήταν να προωθήσει την ενυδάτωση, κατέληξε να κατηγορηθεί για αναπαραγωγή επικίνδυνων ρατσιστικών στερεοτύπων,

Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) δέχθηκε δύο επίσημες καταγγελίες ότι η καμπάνια της Sanex που διαφήμιζε αφρόλουτρο προωθούσε την ιδέα πως το μαύρο δέρμα είναι προβληματικό και το λευκό ανώτερο. Σύμφωνα με την ASA, η παρουσίαση «πριν και μετά» μέσω διαφορετικών χρωμάτων επιδερμίδας ενίσχυε έναν αρνητικό και προσβλητικό συσχετισμό.

Αν και η Colgate-Palmolive, μητρική εταιρεία της Sanex, υποστήριξε ότι δεν υπήρχε καμία πρόθεση να δημιουργηθεί τέτοια εντύπωση, η απόφαση ήταν ξεκάθαρη: η διαφήμιση έπρεπε να αποσυρθεί και να μην προβληθεί ξανά στη συγκεκριμένη μορφή.

Πολιτιστική ιδιοποίηση: Adidas και Prada στη γραμμή του πυρός

Ούτε η Adidas ούτε η Prada ξέφυγαν από την κριτική.

H Adidas ήρθε αντιμέτωπη με σοβαρές καταγγελίες πολιτιστικής ιδιοποίησης, όταν παρουσίασε το μοντέλο σανδαλιών “Oaxaca Slip-On”, το οποίο εμφανώς βασιζόταν στην παραδοσιακή χειροποίητη δερμάτινη σαγιονάρα “huarache” των Ζαποτέκων, της κοινότητας Villa Hidalgo Yalalag στο Οαχάκα του Μεξικού, χωρίς την κατάλληλη αναγνώριση ή άδεια.

Μεξικό ιθαγενείς

Το Μεξικανικό κράτος και εκπρόσωποι της κοινότητας ζήτησαν την απόσυρση του προϊόντος, συγγνώμη και αποζημίωση, ενώ η ίδια η Adidas ζήτησε να ξεκινήσει διάλογος με την κοινότητα για «επιδιόρθωση της ζημιάς»

Την ίδια στιγμή, η Prada κατηγορήθηκε για πολιτιστική ιδιοποίηση στην Ινδία.

Σε ένα λαμπερό σόου μόδας στο Μιλάνο, ο ιταλικός οίκος πολυτελείας Prada παρουσίασε δερμάτινα σανδάλια με πλεκτή λεπτομέρεια που θύμιζαν έντονα τα χειροποίητα ινδικά σανδάλια Κολχαπούρι – ένα σχέδιο που χρονολογείται από τον 12ο αιώνα, όπως μεταδίδει το Reuters.

Αν και οι επιδείξεις μόδας συχνά εμπνέονται από διαφορετικούς πολιτισμούς, αυτή τη φορά η έλλειψη δημόσιας αναφοράς στην ινδική προέλευση προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, τόσο στα μέσα ενημέρωσης όσο και στους πολιτικούς στην Ινδία.

Μετά τον δημόσιο σάλο, η Prada παραδέχτηκε την έμπνευση από την ινδική παράδοση και δεσμεύτηκε να συνεργαστεί με τους τοπικούς τεχνίτες εφαρμόζοντας  πιο δίκαιες πρακτικές.

Οι ειδικοί μιλούν: Ανεπάρκεια ενσυναίσθησης, όχι απλής ευαισθησίας

Ο brand strategist David Brier σημειώνει ότι οι εταιρείες συχνά λειτουργούν με «εγχειρίδια» άλλων δεκαετιών. «Δεν πρόκειται για αποτυχίες ευαισθησίας, αλλά για αποτυχίες ενσυναίσθησης», τονίζει. Οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τον πολιτισμό σαν εμπόδιο που πρέπει να αποφύγουν, αντί να τον κατανοήσουν σε βάθος. Το αποτέλεσμα είναι καμπάνιες που φαίνονται ψεύτικες και προκαλούν αποξένωση.
Η λεπτή ισορροπία: ανάμεσα στην πρόκληση και την προσβολή

Ο καθηγητής Jonathan A.J. Wilson από το Regent’s University London υπενθυμίζει ότι οι μάρκες ζουν και πεθαίνουν με βάση την προσοχή που κερδίζουν. Η πρόκληση, ακόμα και μέσα από αμφιλεγόμενες κινήσεις, μπορεί να δώσει δημοσιότητα που μεταφράζεται σε πωλήσεις. Όμως, στο κατακερματισμένο περιβάλλον των social media, η προσπάθεια να βρεθεί ένα καθολικό μήνυμα είναι πιο δύσκολη από ποτέ.

Διαφάνεια και αυθεντικότητα

Η συζήτηση για το αν μια καμπάνια είναι τολμηρή ή απλώς προσβλητική δεν πρόκειται να σταματήσει. Αυτό που είναι σαφές, όμως, είναι ότι οι καταναλωτές του 2025 έχουν οξυμένα αντανακλαστικά. Αναγνωρίζουν πότε μια μάρκα προσπαθεί πραγματικά να συνδεθεί και πότε απλώς «παίζει άμυνα».

Και καθώς η εμπορική επικοινωνία γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, το στοίχημα για τις εταιρείες δεν είναι μόνο να ξεχωρίσουν, αλλά να το κάνουν με σεβασμό και ουσιαστική κατανόηση του κοινού τους.

Η ενσυναίσθηση, η πολιτισμική ευαισθησία και η γνησιότητα δεν είναι πια «προαιρετικά συστατικά», αλλά προϋποθέσεις επιβίωσης

Σε μια εποχή όπου οι καταναλωτές απαιτούν διαφάνεια και αυθεντικότητα, οι μάρκες που θα αντέξουν είναι εκείνες που θα καταφέρουν να επικοινωνούν χωρίς να υποτιμούν – αλλά αντίθετα να αναδεικνύουν – την πολυπλοκότητα της κοινωνίας στην οποία απευθύνονται.

Tags: ADIDASAmerican EaglePradaSanexSwatchδιαφημιστικά λάθη
Προηγούμενο άρθρο

Διεθνής οικονομία: Πέντε «γκουρού» σκιαγραφούν τη νέα εποχή

Επόμενο άρθρο

Η παγκόσμια εξάπλωση των e-wallets αλλάζει τράπεζες, επιχειρήσεις και καταναλωτές

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αίτηση για ένταξη το πρόγραμμα προσβάσιμων παραλιών από το Δήμο Μονεμβασίας

Αιτήσεις για 900.000 voucher κοινωνικού τουρισμού

13 Ιουνίου 2024
ΔΥΠΑ: Σε εξέλιξη οι αιτήσεις για φοίτηση σε Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑμεΑ

ΔΥΠΑ: Σε εξέλιξη οι αιτήσεις για φοίτηση σε Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑμεΑ

30 Μαΐου 2025
Ετοιμα όλα για την 88η ΔΕΘ!

Ετοιμα όλα για την 88η ΔΕΘ!

9 Σεπτεμβρίου 2024
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP