E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Χωρίς τον Chrome η Google δεν θα είναι ίδια

Η αμερικανική Δικαιοσύνη ανοίγει τον δρόμο για ενδεχόμενη πώληση του Chrome, απειλώντας τον πυρήνα του επιχειρηματικού μοντέλου της Google.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
21/08/2025 10:12
in ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο Αύγουστος του 2024 ήταν ένας καθοριστικός μήνας στην ιστορία της Google: Ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ έκρινε πως, πληρώνοντας εταιρείες για να εμφανίζουν τον Chrome ως τον προεπιλεγμένο browser στα smartphones, ο τεχνολογικός κολοσσός παραβιάζει τη αντιμονοπωλιακή νομοθεσία.

Ως αποτέλεσμα το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης πρότεινε η Google να πουλήσει τον Chrome, ενώ πολλοί ζητούν από την εταιρεία να λάβει μέτρα σχετικά με την τεχνολογία AI, όπως και το λειτουργικό της σύστημα για τα Android smartphones.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Meta: Βάζει φρένο στις «χρυσές» προσλήψεις για την τεχνητή νοημοσύνη

Η προσωπικότητα του ChatGPT άλλαξε και οι χρήστες αντιδρούν – Ο λόγος είναι θλιβερός

Στο έλεος των κυβερνοεγκληματιών

Οι μνηστήρες πληθαίνουν

Παρ’ ότι ο Chrome δεν πωλείται ακόμη επισήμως, OpenAI, Yahoo και Apollo Global Management έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τον browser, σύμφωνα με το Reuters.

Ωστόσο, η AI startup “Perplexity” ήταν αυτή που έκανε πριν από λίγες ημέρες προσφορά ύψους 34,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αγορά του browser – προσφέροντας έτσι ένα ποσό διπλάσιο από την εκτιμώμενη αξία του Chrome και αυτό δίχως να εξηγήσει το από πού θα βρει τα χρήματα.

Πριν από λίγο καιρό η Perplexity, η οποία ιδρύθηκε το 2022, είχε βρεθεί ξανά στο προσκήνιο της επικαιρότητας, όταν και είχε προτείνει να συγχωνευθεί με το αμερικανικό τμήμα του TikTok.

Σε περίπτωση που καταφέρει να πάρει τώρα τον Chrome, ο βασισμένος στην τεχνητή νοημοσύνη browser της Perplexity θα αποκτήσει σαφώς πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών, έχοντας τα δισεκατομμύρια χρηστών του Chrome.

O Chrome και οι διαφημίσεις της Google

Η απώλεια του Chrome θα ήταν ένα σοβαρό πλήγμα για την Google. Ενώ περίπου το 90% των αναζητήσεων παγκοσμίως γίνεται μέσω Google, πάνω από το 60% των χρηστών βασίζονται κιόλας στον Chrome για τις αναζητήσεις τους.

Ο Chrome αποτελεί έτσι την πύλη της Google προς το διαδίκτυο. Επιτρέπει στην εταιρεία να προωθεί τα προϊόντα της και να κερδίζει πελάτες, μεταξύ άλλων και στις διάφορες υπηρεσίες της, όπως είναι το Gmail και το Gemini.

Πρωτίστως όμως ο Chrome είναι κομβικής σημασίας για την πώληση διαφημιστικού χώρου στο διαδίκτυο, η οποία αποτελεί την κύρια δραστηριότητα και πηγή εσόδων της Google. Εν αντιθέσει με τις αναζητήσεις μέσω άλλων browsers, ο Chrome επιτρέπει στην Google τη συλλογή πολύ περισσότερων δεδομένων για τη συμπεριφορά των χρηστών και τις ιστοσελίδες που προτιμούν. Έτσι, η Google μπορεί να εμφανίζει διαφημίσεις πολύ πιο στοχευμένα, αναλόγως των προτιμήσεων του εκάστοτε χρήστη.

Ο Νιλς Ζέμπαχ, συν-διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της εταιρείας ψηφιακής συμβουλευτικής Etribes, δηλώνει στην DW πως «εάν χάσει τον Chrome, η Google θα δεχθεί πολύ μεγάλο πλήγμα», διότι ο Chrome «αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του επιχειρηματικού μοντέλου της Google, που όμως μάλλον δεν μπορεί να επιβιώσει μόνο του».

Μία πώληση του Chrome θα ήταν πρόκληση και για την Alphabet, τη μητρική εταιρεία της Google. «Ένα τέτοιο γεγονός θα έφερνε σοβαρά προβλήματα, ακόμα και στην [ψηφιακή] αγορά», προσθέτει ο Ζέμπαχ.

Ο Ούλριχ Μίλερ από την αντιμονοπωλιακή ΜΚΟ Rebalance Now χαιρέτισε την πρόταση, τονίζοντας πως μία πώληση του Chrome θα μείωνε τα διαφημιστικά έσοδα της Google, με αποτέλεσμα να περιοριστεί η κυριαρχία της τελευταίας στην αγορά. Ως εκ τούτου, η εταιρεία θα μπορούσε τότε να αναγκαστεί να είναι πιο ανταγωνιστική αναφορικά με την ποιότητα των υπηρεσιών της, εξηγεί ο ειδικός στην DW.

Όπως παρατηρεί και ο Ζέμπαχ βέβαια, δεν είναι ξεκάθαρο πόσο θα διαρκέσουν οι νομικές διαδικασίες εναντίον της Google και πότε θα μπορούσε να λάβει τελικά χώρα η πώληση του Chrome. «Ως τότε», επισημαίνει,  «οι browsers και οι μηχανές αναζήτησης μπορεί να έχουν εντελώς διαφορετική μορφή από αυτή που έχουν σήμερα».

Πηγή: DW.com
Tags: DOJ vs GoogleGoogle Chrome πώλησηPerplexity browserαγορά browsers
Προηγούμενο άρθρο

Κάτω από τον πληθωρισμό η απόδοση επενδύσεων στη στέγη

Επόμενο άρθρο

Η προσωπικότητα του ChatGPT άλλαξε και οι χρήστες αντιδρούν – Ο λόγος είναι θλιβερός

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σιάμισιης (Helleniq Energy): Πιθανή η συμμετοχή στους νέους διαγωνισμούς για υδρογονάνθρακες

Σιάμισιης (Helleniq Energy): Πιθανή η συμμετοχή στους νέους διαγωνισμούς για υδρογονάνθρακες

21 Ιουνίου 2025
Η καριέρα της έλαμψε όταν απολύθηκε από τη Meta – Τα βήματα που ακολούθησε

Η καριέρα της έλαμψε όταν απολύθηκε από τη Meta – Τα βήματα που ακολούθησε

24 Απριλίου 2025
Πώς η τεχνολογία και η καινοτομία αναμορφώνουν το Retail

Πώς η τεχνολογία και η καινοτομία αναμορφώνουν το Retail

4 Ιανουαρίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP