E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Μπορούν τα νέα μέτρα της κυβέρνησης να περιορίσουν την ακρίβεια;

Τα νέα κυβερνητικά μέτρα για την ακρίβεια στοχεύουν στον έλεγχο των τιμών στα βασικά αγαθά μέσω περιορισμών στις προσφορές και προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ. Είναι όμως αρκετά για να κάνουν τη διαφορά στην τσέπη του καταναλωτή;

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
27/01/2025 07:47
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Με την έναρξη του 2025, τέθηκε σε ισχύ ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά. Σκοπός του είναι ο περιορισμός παραπλανητικών πρακτικών, προστατεύοντας τους καταναλωτές και διασφαλίζοντας διαφάνεια στις συναλλαγές.

Οι αλλαγές επικεντρώνονται στη μείωση της εξάρτησης των αλυσίδων σούπερ μάρκετ από τις προσφορές, όπως το “1+1 δώρο” και οι εκπτώσεις. Αντί για πακέτα προσφορών, τα προϊόντα θα πωλούνται στη μειωμένη τιμή, χωρίς πρόσθετα τεμάχια. Η εφαρμογή του Κώδικα θα συνοδεύεται από αυστηρούς ελέγχους από τη ΔΙΜΕΑ και επιβολή προστίμων για παραβάσεις.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Χαρτογράφηση της αγοράς σουπερμάκετ στην Ελλάδα

Πιέσεις στα λιμάνια της Ευρώπης και άνοδος του Πειραιά εν μέσω παγκόσμιων αναταράξεων

Η άνθηση της αγοράς μεταχειρισμένων και το νέο τοπίο στο ελληνικό λιανεμπόριο

Επαρκούν τα μέτρα για τη μείωση των τιμών;

Παρά τις προθέσεις της κυβέρνησης, ορισμένοι ειδικοί της αγοράς θεωρούν ότι η αποτελεσματικότητα των μέτρων είναι περιορισμένη. Οι καταναλωτές, όπως δείχνουν έρευνες, δεν εξετάζουν τόσο τις τιμές ανά μονάδα προϊόντος, αλλά την τελική αξία του καλαθιού τους.

Στην ελληνική αγορά, η κουλτούρα των προσφορών είναι βαθιά ριζωμένη. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), μεγάλο μέρος των πωλήσεων βασίζεται σε προσφορές:

  • Γιαούρτι: 68% των πωλήσεων υπό καθεστώς προώθησης
  • Γάλα υψηλής παστερίωσης: 50%
  • Μπισκότα: 78%

Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου τονίζουν ότι η ελεύθερη αγορά έχει τη δυνατότητα αυτορρύθμισης και ότι τα περιοριστικά μέτρα ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά τον ανταγωνισμό. Υποστηρίζουν πως, εάν οι προσφορές περιοριστούν, οι τιμές θα αυξηθούν, επιβαρύνοντας τους καταναλωτές.

Πόσο ωφελείται ο καταναλωτής;

Η πραγματική μείωση τιμών είναι ένα ζητούμενο που παραμένει. Παρά τις προσπάθειες ελέγχου, η συνολική αξία των αγορών φαίνεται να αυξάνεται. Η γενικευμένη άνοδος του πληθωρισμού τα τελευταία δυόμισι χρόνια, με μέσο όρο αύξησης τιμών έως και 30%, έχει ήδη επιβαρύνει τους καταναλωτές.

Ένα άλλο ερώτημα είναι κατά πόσο οι καταναλωτές μπορούν να αντιληφθούν τη διαφορά στις τιμές. Οι περισσότεροι βασίζονται στην τελική αξία του καλαθιού και όχι σε συγκρίσεις ανά προϊόν ή μήνα.

Υπάρχει ελπίδα για ουσιαστικές αλλαγές;

Οι κυρώσεις και τα πρόστιμα που συνοδεύουν τις παραβάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας αποτελούν ένα εργαλείο πίεσης για συμμόρφωση. Ωστόσο, απαιτούνται πιο μακροπρόθεσμες πολιτικές που να ενισχύουν τον ανταγωνισμό και να στοχεύουν στη μείωση κόστους παραγωγής και διανομής.

Αν και τα μέτρα επικεντρώνονται στην προστασία του καταναλωτή, η επικοινωνιακή τους διάσταση συχνά υπερτερεί της πρακτικής αποτελεσματικότητας. Ο έλεγχος της ακρίβειας απαιτεί συντονισμένη δράση και όχι αποσπασματικές παρεμβάσεις.

Πηγή: thetotalbusiness.com
Tags: eeconomyελληνική αγοράκαταναλωτέςκυβερνητική πολιτικήΚώδικας ΔεοντολογίαςΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟμέτρα ακρίβειαςΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣσουπερμάρκετ
Προηγούμενο άρθρο

Ποια επαγγέλματα εμπιστεύονται περισσότερο και λιγότερο οι Ευρωπαίοι;

Επόμενο άρθρο

Νέες μειώσεις φόρων για τη μεσαία τάξη: Τι προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πώς θα βγουν στην αγορά ακίνητα των servicers – Αναζητείται λύση

Πώς θα βγουν στην αγορά ακίνητα των servicers – Αναζητείται λύση

30 Μαΐου 2025
Νέα νομοθεσία για τα Άτομα με Αναπηρία – Ανεξάρτητα επιδόματα και διευρυμένες παροχές

Νέα νομοθεσία για τα Άτομα με Αναπηρία – Ανεξάρτητα επιδόματα και διευρυμένες παροχές

12 Φεβρουαρίου 2025
Η ζωή των ζώων με αναπηρίες στη φύση: Ένας ύμνος στην ευελιξία και την προσαρμοστικότητα

Η ζωή των ζώων με αναπηρίες στη φύση: Ένας ύμνος στην ευελιξία και την προσαρμοστικότητα

20 Νοεμβρίου 2024
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP