E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Η ανέν «τιμη»… συμπεριφορά των σούπερ μάρκετ κατά των Ελλήνων

Η ακρίβεια στα τρόφιμα αποδομεί τον οικογενειακό προϋπολογισμό, ενώ οι τιμολογιακές πρακτικές των σούπερ μάρκετ εντείνουν τις πιέσεις.

Νίκος Υποφάντης by Νίκος Υποφάντης
20/10/2025 16:11
in TRENDS, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Από το πρωί έως το βράδυ, το νούμερο ένα πρόβλημα των Ελλήνων, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας και της καθημερινότητας. Για εννέα στους δέκα συμπολίτες μας, η ακρίβεια στα τρόφιμα και το σούπερ μάρκετ. Ο επόμενος ένας είναι αρκετά πλούσιος και έτσι δεν τον ενδιαφέρει το κόστος ζωής!

Στις παρακάτω λέξεις με απλό τρόπο θα διαβάσετε από έναν άνθρωπο που τα έχει δει όλα στην ελληνική αγορά ,την απληστία των συμφερόντων, την ασυδοσία απέναντι στους ανθρώπους που στηρίζουν τόσα χρόνια τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ,τους καταναλωτές και την «αδυναμία» της πολιτείας να ελέγξει τις τιμές.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Αντέχει σε «μαραθώνιο» η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας;

Ελεύθεροι επαγγελματίες: Ποιοι έχουν έκπτωση ή απαλλαγή από τα τεκμήρια

Θέσεις εργασίας: Ρεκόρ στο οκτάμηνο του 2025

Κ. Μητσοτάκης: «Η Ελλάδα δεν είναι μπανανία»

Ήταν η αναφορά του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη αρχές του χρόνου, καθώς και ο ίδιος διαπιστώνει ότι οι τιμές όχι μόνο δεν υποχωρούν στην προ ενεργειακής κρίσης εποχή, αλλά στην Ελλάδα ανεβαίνουν.

«Η Ελλάδα δεν είναι μπανανία και ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι «δεν γίνεται προϊόντα πολυεθνικών να πωλούνται ακριβότερα στην Ελλάδα» και ανέφερε τις παρεμβάσεις, οι οποίες στοχεύουν σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγων, περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30%, μεταφέροντας έτσι το όφελος στους καταναλωτές».

«Και μπράβο του», που έχει πιάσει το πρόβλημα αλλά όπως όλα δείχνουν αδυνατεί να παρέμβει. Τα συμφέροντα είναι τεράστια και δυστυχώς το σύστημα θέλει, αφού χωρίς σούπερ μάρκετ δε γίνεται, να μας κρατάει ομήρους.

Η ανεντιμότητα και η ασυδοσία

Η πολυεθνική στην χώρα μας αλλά και η ελληνική εταιρεία, θέλει να πουλήσει το προϊόν και να βγάλει ένα εύλογο κέρδος της τάξης 5-10%. Δίκαιο; Δίκαιο, να πούμε και γενικά να μιλήσουμε, για το ότι, όλοι πρέπει να κερδίζουν για να λειτουργεί η οικονομία και η ανοιχτή αγορά.

Πάμε να δούμε την διαμόρφωση της τιμής μέχρι να φτάσει στην αλυσίδα του λιανικού εμπορίου:

  • Κόστος παραγωγής(αξία προϊόντος, εργατικά, πρώτη ύλη, συσκευασία)
  • Μεταφορικά και αποθήκευση
  • Πρόσθεση φόρων και διαφήμισης

Απλά και κατανοητά διαμορφώνεται η τιμή χονδρικής- λίγο πριν τον λιανοπωλητή – ώστε να δούμε που γίνεται η «μπαμπεσιά» και μας χαρατσώνουν όλους.

Έστω ότι η τιμή χονδρικής διαμορφώνεται στο 1€ και η βιομηχανία τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης πάει να πουλήσει το προϊόν στο σούπερ μάρκετ και στα μικρά σημεία πώλησης.

Στο 1€ προϊόν ο «σουπερμαρκετάς» πρέπει να βάλει παραπάνω ένα 25% με 30% επί της τιμής πώλησης για να μπορέσει να βγάλει τα κόστη και τα κέρδη του:

  1. Κόστος αποθήκευσης
  2. Διακίνησης (υψηλότερο με τα νησιά)
  3. Ενέργεια
  4. Εργατικά
  5. Διαφήμιση
  6. Ενοίκια
  7. Κέρδος (για να είναι «κεφάτος»)

Αν όμως η μεγάλη αλυσίδα προσθέσει επί της τιμής, το 1€ χονδρική, τα δικά της κόστη, αμέσως το προϊόν θα φτάσει στο 1,30€. Το ίδιο προϊόν έχει φτάσει και στον μικρό λιανοπωλητή,όμως…

Εδώ αρχίζει η πιο απαράδεκτη στάση τους απέναντί στους πολίτες…γιατί είπαμε τους έχουμε ανάγκη και το γνωρίζουν.

Ο μικρός λιανοπωλητής δεν έχει τα κόστη του σούπερ μάρκετ. Πιο εύκολη και ευέλικτη επιχείρηση, μικρότερο κόστος , καλύτερη τιμή.

Άρα, το προϊόν θα μπορούσε να πουλήσει φθηνότερα από το σούπερ μάρκετ. Ο μικρός από την αρχική τιμή στο 1€ θα βάλει 10% κέρδος και θα πουλήσει στο 1,10€ και όχι στο 1,30€ που πουλάει το σούπερ μάρκετ.

Αμέσως, ο καταναλωτής θα πάει στο μικρό σημείο για να το αγοράσει και έτσι δε …θα είναι κεφάτος, ούτε του πουλιού το γάλα θα έχει η επιχείρηση σούπερ μάρκετ. Γιατί να μην αγοράσουμε 0,20€ φθηνότερα;

Θα χάσουν οι μεγάλοι και θα κερδίσουν οι μικροί. Είναι δυνατόν να λειτουργήσει έτσι το πράγμα και να χάσουν οι μεγάλοι και ισχυροί από τον ανταγωνισμό. Προσοχή…

Την σχέση αυτή την γνωρίζουν οι σημερινοί μεγάλοι της αγοράς, γιατί πριν γίνουν μεγάλοι και κάνουν ετήσιο τζίρο πάνω από 8 δισ.€ και φανερά κέρδη περί τα 300 εκατ.€ ( τόσα δήλωσαν φανερά το 2024) ήταν μικροί! Μπακάλικα είχαν …

Πώς αυξάνουν τις τιμές

Πηγαίνουν στην εταιρεία οι σουπερμαρκετάδες, την πολυεθνική ή την ελληνική με τα τρόφιμα και τα άλλα αγαθά και τους επιβάλουν (κατόπιν φαιδρής συνεννόησης) ότι…«δε θα μας πουλήσεις 1€…θα πουλήσεις και σε εμένα και στον μικρό 1,50€ για να είναι ακριβό το προϊόν σε αυτόν». Απίθανοι τύποι!!!

«Εγώ, ως σούπερ μάρκετ» στην τιμή 1,50€ (δείτε τι έχουν κάνει…50% πάνω η τιμή!!!) θα δώσω στην τελική τιμή στο ράφι με εκπτώσεις διάφορες(όπως όγκος πωλήσεων, εκπτωτικά, επιστροφές) και η τιμή θα φτάσει στο 1,30€.

Έτσι λοιπόν, έχουν φεσώσει την τιμή 50% παραπάνω για να βγάλουν έξω τον μικρό και παράλληλα να καρπωθούν το 30% που έχει μείνει παραπάνω. Ανεβάζουν και για λόγους φορολογικούς(ευκολονόητο να έχεις τον υψηλό φόρο στην αρχική τιμή) και για λόγους τραστ, τεχνικά την τιμή.

Αυτό το κάνουν σε συνεννόηση με την πολυεθνική ή την ελληνική εταιρεία, καθώς και αυτές προτιμούν τα μεγάλα σημεία από τα μικρά αρκεί…να κερδίζουν. Απλά κατανοητά και ασύδοτα!!! Ο Έλληνας καταναλωτής θα πληρώνει ακριβότερα, με το έτσι θέλω, για να βγαίνει το 30% του σουπερμαρκετά. Σ’ αυτή την ανεντιμότητα έχουν παραπλανήσει τους καταναλωτές με προσφορές, 2+1 , 6+4 και όλα αυτά τα «ξετσίποτα» τρικ τους καταναλωτές.

Μέσα σ΄ αυτή την σχέση, λιανεμπόρου και χονδρεμπόρου, αν πάει να παρέμβει η όποια κυβέρνηση, τότε αρχίζουν οι εκβιασμοί και οι σχέσεις κάτω από το τραπέζι … Αδυνατούν να ελέγξουν και απλά μόνο αρκούνται στην επικοινωνία οι «αρμόδιοι» υπουργοί. «Μείωση σε 2000 προϊόντα»… Μπούρδες!

Είπαμε για φανερά κέρδη στα σούπερ μάρκετ; Όλα όσα γίνονται στο τιμολόγιο και φαίνονται…μήπως, όμως, υπάρχουν και κρυφά;

Στο επόμενο άρθρο θα γράψουμε για τις απαράδεκτες πρακτικές. Τις κάτω από το τραπέζι …

Tags: Ακρίβειασούπερ μάρκεττρόφιμα
Προηγούμενο άρθρο

Ο Ινδός που αγόρασε 22 ελληνικές επιχειρήσεις

Νίκος Υποφάντης

Νίκος Υποφάντης

Ο Νίκος Υποφάντης είναι συνιδρυτής της syNNergy, με 25 χρόνια εμπειρίας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, το marketing και την επικοινωνία. Καταρτίζει στρατηγικές επικοινωνίας και προσφέρει συμβουλευτική καθοδήγηση σε ιδιώτες, επιχειρήσεις και δημόσιους φορείς. Εργάζεται στο Action 24 και αρθρογραφεί για κοινωνικοοικονομικά θέματα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Smartphone: Στροφή στην AI – Πόσα θα ξοδέψουμε για GenAI συσκευές

Smartphone: Στροφή στην AI – Πόσα θα ξοδέψουμε για GenAI συσκευές

19 Σεπτεμβρίου 2025
Η παγκόσμια εξάπλωση των e-wallets αλλάζει τράπεζες, επιχειρήσεις και καταναλωτές

Η παγκόσμια εξάπλωση των e-wallets αλλάζει τράπεζες, επιχειρήσεις και καταναλωτές

25 Αυγούστου 2025
Τερκενλής: Πιστός στη Θεσσαλονίκη, δύσκολη η επέκταση

Τερκενλής: Πιστός στη Θεσσαλονίκη, δύσκολη η επέκταση

21 Ιουλίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP