Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στους τομείς όπου δραστηριοποιείται, η Mars Hellas παρέμεινε σε τροχιά ανάπτυξης το 2024, παρουσιάζοντας αύξηση των πωλήσεων κατά 8,86%, στα επίπεδα των €61,31 εκατ. από €56,32 εκατ. το 2023. Ιδιαίτερα οι κατηγορίες της σοκολάτας και της τσίχλας εμφάνισαν σημαντική ανάπτυξη χάρη και στην εισαγωγή νέων προϊόντων. Σε ό,τι αφορά την κατηγορία των τροφών για ζώα συντροφιάς, και αυτή παρέμεινε σε σταθερά θετική πορεία.
Πιο αναλυτικά η κατηγορία της σοκολάτας εμφάνισε πωλήσεις €20,485 εκατ. από €18,963 εκατ. το 2023 και αυτή της τσίχλας πωλήσεις €9,36 εκατ. έναντι €7,33 εκατ. το αμέσως προηγούμενο έτος. Στην κατηγορία των τροφών για ζώα συντροφιάς οι πωλήσεις ενισχύθηκαν πέρυσι σε €24,725 εκατ. έναντι €23,71 εκατ. το 2023 και τα υπόλοιπα τρόφιμα σε €6,74 εκατ. από €6,31 εκατ. το 2023.
Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, τα μικτά κέρδη της εταιρείας παρουσίασαν αύξηση κατά 10%, στα €26,33 εκατ., η οποία σύμφωνα με τη διοίκηση, «αποτυπώνει τον θετικό αντίκτυπο από την εστίαση στη βελτίωση του προϊοντικού μείγματος, καθώς και την αποτελεσματικότερη διαχείριση των λειτουργικών εξόδων». Επισημαίνεται ωστόσο ότι, παρά την αύξηση αυτή, το μεικτό περιθώριο κέρδους παραμένει χαμηλότερο σε σύγκριση με την περίοδο πριν από τις πληθωριστικές τάσεις, εξαιτίας της απορρόφησης μέρους αυτών.
Πάντως στην τελική γραμμή του ισολογισμού, η Mars Hellas αύξησε σημαντικά την κερδοφορία της, με τα προ φόρων κέρδη να διαμορφώνονται σε €9,28 εκατ. από €7,326 εκατ. το 2023 και η καθαρή κερδοφορία σε €6,33 εκατ. έναντι €3,38 εκατ. την αμέσως προηγούμενη οικονομική χρήση.
Για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της ελληνικής εταιρείας, με βάση την εικόνα του 8μήνου, αναμένει συνέχιση της ανοδικής της πορείας, με σταθερή βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών, αν και με ηπιότερους ρυθμούς σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει, «η ανάπτυξη αυτή στηρίζεται στη βελτίωση του επιχειρησιακού μοντέλου και τον εμπλουτισμό του προϊοντικού χαρτοφυλακίου με την κυκλοφορία νέων καινοτόμων προϊόντων».
Το προφίλ της Mars Hellas
Η Mars Hellas, με περισσότερα από 40 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, διαθέτει μερικά από τα πλέον αναγνωρισμένα brands:
- τις σοκολάτες M&M’s, Mars, Snickers, Twix, Maltesers, MilkyWay και Bounty
- τις τσίχλες Orbit και 5
- τις μασώμενες καραμέλες Skittles
- το ρύζι και τις σάλτσες Ben’s Original
- τις τροφές κατοικιδίων Pedigree, Whiskas, Sheba, Cesar, Perfect Fit, Kitekat και Catisfactions
Σε ό,τι αφορά την κατηγορία των τροφών ζώων συντροφιάς, σημειώνεται ότι η θυγατρική του ομίλου, Royal Canin Hellas, εμφάνισε περαιτέρω ανάπτυξη (κατά 5,4%) πέρυσι, με τον τζίρο να αγγίζει €22 εκατ., ενώ η κερδοφορία εμφάνισε άνοδο κατά 12,5%, με τα καθαρά κέρδη να ξεπερνούν τα €3 εκατ. Αναφορικά με τη φετινή πορεία της εταιρείας, το πρώτο πεντάμηνο του 2025 «έτρεχε» με μεσαίους μονοψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, στο 4,25%.
Ευρώπη
Πρόσφατα η μητρική Marsa ανακοίνωσε επενδυτικά σχέδια ύψους €1 δισ. στις ευρωπαϊκές δραστηριότητες ως τα τέλη του 2026 ανακοίνωσε η Mars. Στόχος είναι η ενίσχυση της παραγωγής, η προώθηση της βιωσιμότητας και της οικονομίας, καθώς και η αύξηση της οικονομικής ανθεκτικότητας.
Σημειώνεται ότι η Mars ανακοίνωσε πρόσφατα ότι και τα δέκα εργοστάσια Mars Snacking στην Ευρώπη τροφοδοτούνται πλέον πλήρως από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Τα εργοστάσια αυτά, που βρίσκονται στη Τσεχία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο, παράγουν κάθε χρόνο 900.000 τόνους από μερικά εκ των πιο γνωστών brands της Ευρώπης, όπως SNICKERS®, TWIX®, M&M’S®, SKITTLES® και ORBIT/EXTRA®, εκ των οποίων το 85% καταναλώνεται τοπικά. Παράλληλα, η περιοχή λειτουργεί και ως κόμβος εξαγωγών σε περισσότερες από 100 αγορές παγκοσμίως.
Ήδη την τελευταία πενταετία η Mars έχει επενδύσει πάνω από €1,5 δισ. επί ευρωπαϊκού εδάφους, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών της, την αύξηση της παραγωγής και την πράσινη ανάπτυξη.
Η εταιρεία πραγματοποίησε την πρώτη της επένδυση σε ευρωπαϊκό αιολικό πάρκο το 2016 και μέσα στην τελευταία δεκαετία, έχει ολοκληρώσει τη μετάβαση όλων των εργοστασίων ζαχαρωδών προϊόντων της στην Ευρώπη σε ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Παράλληλα με τις επενδύσεις για τη μείωση και τη μετατροπή της ενεργειακής κατανάλωσης, η Mars έχει προχωρήσει στην αγορά Εγγυήσεων Προέλευσης (GO) για την υπόλοιπη ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια και το βιομεθάνιο, σε ποσότητες ισοδύναμες με την ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο που απαιτούν οι άμεσες δραστηριότητες της εταιρείας για τα ζαχαρώδη προϊόντα στην Ευρώπη.
ΗΠΑ
Εντός του καλοκαιριού, εξάλλου, η Mars ανακοίνωσε επιπλέον επενδύσεις της τάξης των $2 δισ. στις ΗΠΑ με στόχο την περαιτέρω αύξηση της παραγωγής της. “Οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη και σημαντικότερη αγορά μας και ένας βασικός μοχλός ανάπτυξης μακροπρόθεσμα, όχι μόνο μέσω της παραδοσιακής μας παρουσίας στον τομέα της παραγωγής, αλλά και μέσω της επέκτασης στρατηγικών εξαγορών, όπως η Nature’s Bakery, η οποία ήδη αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς”, δήλωσε ο CFO της Mars, Claus Aagaard. Σημειώνεται ότι περίπου το 94% των προϊόντων της Mars που πωλούνται στις ΗΠΑ παράγονται τοπικά.
Ήδη η Mars έχει επενδύσει περισσότερα από $6 δισ. στην παραγωγή στις ΗΠΑ την τελευταία πενταετία, ενώ στο νέο επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων μία νέα επένδυση $240 εκατ. για μονάδα της Nature’s Bakery στη Γιούτα, η οποία θα δημιουργήσει πάνω από 230 νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή.
Τον περασμένο Μάιο, η Mars άνοιξε ένα νέο εργοστάσιο 450.000 τετραγωνικών ποδιών στο Οχάιο, επεκτείνοντας την παραγωγική ικανότητα της Royal Canin στις ΗΠΑ. Η εταιρεία επένδυσε $450 εκατ. στο εργοστάσιο, το οποίο θα δημιουργήσει έως και 270 νέες θέσεις πλήρους απασχόλησης τα επόμενα 5 χρόνια.
Εκτός από τις παραγωγικές επενδύσεις, η Mars επεκτείνεται και μέσω εξαγορών. Το τελευταίο μεγάλο deal, ύψους $36 δισ. (€32,1 δισ.), αφορά στην εξαγορά της Kellanova, το οποίο εφόσον ολοκληρωθεί, θα ενώσει υπό την ίδια στέγη μάρκες, όπως M&Ms, Snickers, Pringles και Pop-Tarts.