E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Πρόστιμα φωτιά σε Σκλαβενίτη και Lidl άνω των 2,2 εκατ. ευρώ

Σημαντικά πρόστιμα σε Σκλαβενίτη και Lidl για παραβάσεις νομοθεσίας: 1,44 εκατ. ευρώ στον Σκλαβενίτη για παραπλανητικές προσφορές και 805.340 ευρώ στα Lidl για υπέρβαση πλαφόν περιθωρίου κέρδους, με στόχο την προστασία των καταναλωτών.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
25/09/2025 10:49
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Συνολικό πρόστιμο άνω των 2,24 εκατ. ευρώ επιβλήθηκε στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης και Lidl. Στα Lidl επιβλήθηκε πρόστιμο 805.340 ευρώ για παραβάσεις του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, ενώ στον Σκλαβενίτη καταλογίστηκε πρόστιμο 1,44 εκατ.  για παραβάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας.

Η ανακοίνωση για τα πρόστιμα σε Σκλαβενίτη και Lidl

Με την ολοκλήρωση ελέγχων που διεξήγαγε η ΔΙΜΕΑ -για την τήρηση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους και την τήρηση του Κώδικα Δεοντολογίας- ανακοινώνονται οι σχετικές αποφάσεις για την επιβολή των αντίστοιχων προστίμων:

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ισχυρή ρευστότητα, αυξημένη κερδοφορία και μεγάλα έργα παραχωρήσεων

Η «μπάλα» στον Μητσοτάκη για τα μέτρα μείωσης του ενεργειακού κόστους στη βιομηχανία

Ο Γλάρος της οικογένειας Σκλαβενίτη «μαγειρεύει» εξαγωγές σ’ όλο τον κόσμο

  • Η πρώτη απόφαση, για την επιβολή προστίμου 805.340 ευρώ στην εταιρεία «Lidl», αφορά παραβάσεις του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, κατόπιν εντολής ελέγχου που έδωσε το 2024 ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 2025.
  • Η δεύτερη αφορά πρόστιμο 1.440.000 ευρώ στην εταιρεία «Σκλαβενίτης», για παραβάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας, κατόπιν ελέγχου που διατάχθηκε το καλοκαίρι του 2025.

Όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, πριν από την ανακοίνωση των αποφάσεων ενημερώθηκαν οι δύο εταιρείες.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η εφαρμογή του νόμου για την προστασία των καταναλωτών είναι αδιαπραγμάτευτη. Ο νόμος είναι νόμος και ισχύει για όλους. Οι φορείς του λιανεμπορίου οφείλουν να επιδεικνύουν κοινωνική ευθύνη απέναντι σε όλους τους πολίτες ανεξαιρέτως. Είμαστε δεσμευμένοι σε ό,τι περνά από το δικό μας χέρι να στηρίζουμε με πράξεις το διαθέσιμο εισόδημα της ελληνικής οικογένειας, της μεσαίας τάξης και ιδιαίτερα των πιο αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων».

Το μήνυμα Θεοδωρικάκου για τα πρόστιμα στα σούπερ μάρκετ

Σημειώνεται, ότι το πρόστιμο στην εταιρεία «Σκλαβενίτης» μπήκε για παραπλανητικές προσφορές στα ράφια. Είχαν προηγηθεί ενδελεχείς έλεγχοι για τη συμμόρφωση της αλυσίδας με τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας κατά τη διάρκεια των οποίων διαπιστώθηκαν παραπλανητικές προσφορές σε καταναλωτές.

«Έχουμε πολλές καταγγελίες, γι’ αυτό και έδωσα εντολή για εντατικούς ελέγχους στα σούπερ μάρκετ. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες» είχε αναφέρει σε πρόσφατη δήλωσή του ο Τάκης Θεοδωρικάκος, υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

«Τα σούπερ μάρκετ πρέπει να επιδείξουν κοινωνική ευθύνη και ευαισθησία και να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος» είχε προσθέσει, υπογραμμίζοντας: «Οφείλουν να σεβαστούν ότι δεν πρέπει να μένει κανένας πολίτης πίσω. Γι’ αυτό και είμαστε αυστηροί με την αγορά. Στηρίζουμε την υγιή επιχειρηματικότητα, νοιαζόμαστε όμως για την κοινωνική συνοχή και για τη στήριξη κάθε κοινωνικής ομάδας. Δεν θα επιτρέψουμε να επιβαρύνονται διαρκώς οι πολίτες».

Το ρεπορτάζ για τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη και το πρόστιμο που έρχεται

«Ο Σκλαβενίτης γιγαντώθηκε, πουλώντας και έναν δεύτερο μύθο: ότι είναι πάντα ειλικρινής με τους πελάτες του και ποτέ δεν τους εξαπατά. Ο Λάμπρος Παπακοσμάς (εντεταλμένος σύμβουλος του Σκλαβενίτη) πάντα (η σχεδόν πάντα) κόμπαζε στον «yesmanη» Χατζηδάκη ότι ποτέ δεν έχει επιβληθεί πρόστιμο στον Σκλαβενίτη για παραπλάνηση των καταναλωτών, αφού η πιστότητα των πελατών και η σχέση εμπιστοσύνης με αυτούς είναι η πρώτη προτεραιότητά τους. Όμως τελικά και αυτός ο μύθος καταρρίφθηκε»…

Και αποκάλυψε: «Σύμφωνα με στέλεχος της Οικονομικής Διεύθυνσης του Σκλαβενίτη, που μίλησε στη στήλη υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας, πριν από λίγες ημέρες μπούκαρε στα καταστήματα του Ομίλου η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) του υπουργείου Ανάπτυξης και διαπίστωσε σωρεία παραβάσεων, μεταξύ των οποίων και παραπλανητικές διαφημίσεις εντός των καταστημάτων προς τους καταναλωτές περί εκπτώσεων που δεν ίσχυαν».

Προσφορές στα σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» © ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

«Παραπλανητική είναι μια διαφήμιση προσφοράς, ότι π.χ. ένα προϊόν πουλιέται με έκπτωση 30%, ώστε να παρασυρθεί και να το αγοράσει ο πελάτης, ενώ στην ουσία η έκπτωση μπορεί να είναι π.χ. μόλις 5%. Αυτό σημαίνει ότι σύντομα (ακόμη και εντός της ημέρας) αναμένουμε επίσημες ανακοινώσεις, ώστε να μάθουν όλοι οι πελάτες τι ακριβώς συμβαίνει μέσα στα καταστήματα Σκλαβενίτη. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι πώς είναι δυνατόν μια επιχείρηση με κέρδος 1,88% να εξακολουθεί και να ζει και να βασιλεύει» κατέληγε στο ρεπορτάζ της η στήλη για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» και το πρόστιμο που ήταν θέμα χρόνου να μπει για παραπλανητικές προσφορές.

Πηγή: powergame.gr
Tags: LidlΣκλαβενίτηςΣκλαβενίτης πρόστιμοτιμές σούπερ μάρκετ
Προηγούμενο άρθρο

Σπεύδουν να κλείσουν θέση στα εμπορικά κέντρα στο Ελληνικό

Επόμενο άρθρο

Tα F35 της Τουρκίας και το «στρίβειν δια του αρραβώνος των ΗΠΑ»

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Διεθνής Ημέρα Νοηματικών Γλωσσών 2024

Διεθνής Ημέρα Νοηματικών Γλωσσών 2024

24 Σεπτεμβρίου 2024
Δικαιότερο και αναπτυξιακό φορολογικό σύστημα ζητεί η ΤτΕ – Οι 7 προτάσεις

Δικαιότερο και αναπτυξιακό φορολογικό σύστημα ζητεί η ΤτΕ – Οι 7 προτάσεις

20 Ιουνίου 2025
Λιανεμπόριο αθλητικών ειδών: Επενδύσεις, e-commerce και μάχη για την υπεροχή

Λιανεμπόριο αθλητικών ειδών: Επενδύσεις, e-commerce και μάχη για την υπεροχή

28 Ιουλίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP