E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Προκλήσεις για την μπίρα στο on trade, ανθεκτικότητα στο off trade

Η μείωση της κατανάλωσης στην εστίαση πιέζει το on trade κανάλι, την ώρα που τα σούπερ μάρκετ εμφανίζουν ανθεκτικότητα, σύμφωνα με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
17/09/2025 09:26
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η ελληνική μπίρα ζει μια περίοδο αντιθέσεων: από τη μία πλευρά, τα σούπερ μάρκετ (off trade) δείχνουν αντοχές και οι επώνυμες ετικέτες καταγράφουν άνοδο.

Από την άλλη, το on trade κανάλι – δηλαδή η εστίαση, τα ξενοδοχεία και τα μπαρ – δέχεται ισχυρές πιέσεις.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Τι πέτυχαν οι Ιταλοί στην Ελλάδα με τη Nike

Φρένο στην κατασπατάληση επιδοτήσεων από επιχειρήσεις

Γιατί οι δισεκατομμυριούχοι επενδύουν μαζικά στον αθλητισμό και όχι σε startups

Παράγοντες της αγοράς μιλούν για μια εικόνα που καθορίζεται από τον τουρισμό, την ακρίβεια και τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες.

Η κατανάλωση στην εστίαση «κατεβάζει στροφές»

Πηγές της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας παραδέχονται ότι το φετινό καλοκαίρι δεν ήταν ιδιαίτερα θετικό για την κατανάλωση μπίρας στο on trade, στα κανάλια δηλαδή όπου τα προϊόντα καταναλώνονται εντός του χώρου πώλησης, όπως τα καταστήματας εστίασης.

Η κατανάλωση σε τάβερνες, τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία κατέγραψε καθοδική πορεία καθώς επηρεάστηκαν από το φαινόμενο του Airbnb και τα all inclusive πακέτα που προσφέρουν οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες.

«Η αγοραστική δύναμη δεν φαίνεται να βελτιώνεται», σημειώνουν χαρακτηριστικά, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο η εικόνα να παραμείνει δύσκολη και στο υπόλοιπο της χρονιάς.

Στην ίδια κατεύθυνση, ο κ. Γιάννης Λιάρος από την ΕΠ.Ο.ΕΣ. περιγράφει μια αγορά με λιγότερα τραπέζια, μικρότερες παραγγελίες και περιορισμό της καθημερινής δαπάνης. «Το σούπερ μάρκετ ανταγωνίζεται σε κάποιο βαθμό την εστίαση», εξηγεί, καθώς τόσο οι ξένοι τουρίστες όσο και οι Έλληνες προτιμούν πιο οικονομικές λύσεις.

Το σούπερ μάρκετ δείχνει ανθεκτικότητα

Σε αντίθεση με την εστίαση, η off trade αγορά παρουσιάζει καλύτερη εικόνα.

Σύμφωνα πηγές της Αθηναϊκής Ζυθοποιία, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ έδειξαν ανθεκτικότητα στο οκτάμηνο, ενώ οι επώνυμες μάρκες μπίρας ενισχύουν το μερίδιό τους.

Τα στοιχεία του 2025 επιβεβαιώνουν ότι η συνολική αγορά μπίρας κινείται ανοδικά, με διψήφιες αυξήσεις τόσο σε όγκο όσο και σε αξία.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την Circana, το πρώτο τετράμηνο του 2025 η ζήτηση για την μπίρα ενισχύθηκε, παρουσιάζοντας αύξηση σε όγκο κατά 15,3% και σε αξία 14,7%.

Οι προκλήσεις και το νέο τοπίο

Ο κλάδος της ζυθοποιίας στην Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο.

Η υψηλή εξάρτηση από την εποχικότητα, η οικονομική πίεση στα νοικοκυριά, οι αυξήσεις στο κόστος πρώτων υλών και οι μεταβαλλόμενες συνήθειες κατανάλωσης συνθέτουν ένα δύσκολο περιβάλλον.

Η on trade αγορά – που αντιστοιχεί περίπου στο 50-60% της συνολικής κατανάλωσης μπίρας – δεν καταγράφεται πάντα με σαφή στοιχεία, γεγονός που κάνει ακόμη πιο δύσκολη την αποτίμηση των πραγματικών επιδόσεων.

Αυτό που φαίνεται, όμως, είναι ότι η εστίαση παραμένει η μεγάλη πρόκληση για τον κλάδο.

Tags: αγορά μπίρας ΕλλάδαΑθηναϊκή Ζυθοποιίαεστίαση Ελλάδαζυθοποιία Ελλάδα
Προηγούμενο άρθρο

Τι πέτυχαν οι Ιταλοί στην Ελλάδα με τη Nike

Επόμενο άρθρο

CrediaBank: Η εξαγορά της HSBC Malta ανοίγει τον δρόμο για διεθνή επέκταση και ισχυρότερο ανταγωνισμό στην Ελλάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σεμινάριο πρώτων βοηθειών στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Σεμινάριο πρώτων βοηθειών στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

11 Δεκεμβρίου 2024
Συνέντευξη του προέδρου Επιμελητηρίου Αχαΐας, Πλάτωνα Μαρλαφέκα, στο eeconomy.gr

Συνέντευξη του προέδρου Επιμελητηρίου Αχαΐας, Πλάτωνα Μαρλαφέκα, στο eeconomy.gr

26 Οκτωβρίου 2024
Γιατί πρέπει να έχουμε αιολικά πάρκα στην Ελλάδα;

Γιατί πρέπει να έχουμε αιολικά πάρκα στην Ελλάδα;

17 Σεπτεμβρίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP