E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Check-in στην τεχνητή νοημοσύνη: Η σχέση των ξενοδοχείων με το ΑΙ

Με ανάμεικτα συναισθήματα προσεγγίζουν οι Έλληνες ξενοδόχοι την Τεχνητή Νοημοσύνη, σε μια περίοδο που η τεχνολογία αυτή κάνει αισθητή την παρουσία της και στον τομέα της φιλοξενίας.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
16/07/2025 17:33
in TRENDS, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε πρόσφατα το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, στο σύνολο των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας, περισσότεροι από τους μισούς (56,4%) αναγνωρίζουν τη σημασία της για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, γεγονός που φανερώνει αυξανόμενη επίγνωση για τις προοπτικές και τα εργαλεία που μπορεί να προσφέρει. Ωστόσο, ένα 26,7% δηλώνει πως δεν γνωρίζει αρκετά – ένα ποσοστό που φανερώνει κενά ενημέρωσης αλλά και σκεπτικισμό.

Παρά τη συγκρατημένη στάση, η εικόνα γίνεται πιο θετική όταν οι ξενοδόχοι καλούνται να αξιολογήσουν την επίδραση που έχει ή μπορεί να έχει το AI στον κλάδο: σχεδόν οι μισοί (50%) δίνουν υψηλές βαθμολογίες (7 έως 10), ενώ οι αρνητικές κρίσεις περιορίζονται. Αντίστοιχα, η αξιολόγηση των οφελών για τη δική τους μονάδα δείχνει μια ελαφρά απόκλιση προς το «θετικό», με το 21,2% να δίνει βαθμό 8 και ένα 13,5% να κρατά πιο ουδέτερη στάση. Παρ’ όλα αυτά, η χρήση της AI παραμένει περιορισμένη: το 52% των ξενοδοχείων δεν την χρησιμοποιεί, ενώ μόνο ένα 22,7% δηλώνει ότι την εφαρμόζει εδώ και περίπου έναν χρόνο. Η εικόνα δείχνει έναν τομέα που βρίσκεται ακόμη στο ξεκίνημα της ψηφιακής του μετάβασης – με ανοιχτό το στοίχημα για το αν η τεχνητή νοημοσύνη θα γίνει σύντομα «μόνιμος ένοικος» στη φιλοξενία.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση: Νέα φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις – Τι προβλέπει νέα διάταξη

Alter Ego Media: 26 εκατ. ευρώ για την εξαγορά Newsit και Tlife

Euclides.ai: Η ελληνική edtech πλατφόρμα που κατακτά Ελλάδα & Αμερική

Αν και η γενική χρήση τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης παραμένει περιορισμένη στα ελληνικά ξενοδοχεία, αρχίζει να διαμορφώνεται ένα τοπίο επιλεκτικής υιοθέτησης, με έμφαση σε εργαλεία εύκολα, προσβάσιμα και χαμηλού κόστους. Πιο διαδεδομένη εφαρμογή αναδεικνύεται το ChatGPT και παρόμοια εργαλεία όπως το Gemini, που καταγράφουν ποσοστά χρήσης κοντά στο 20% – μια ένδειξη ότι τα «έξυπνα» κείμενα και οι αυτόματες απαντήσεις βρίσκουν γόνιμο έδαφος στη φιλοξενία. Τα chatbots ακολουθούν με 8,5%, διευκολύνοντας την επικοινωνία με τον πελάτη. Η δυναμική τιμολόγηση και οι εξατομικευμένες υπηρεσίες καταγράφουν από 9,6% η καθεμία, δείχνοντας ότι η προσωποποιημένη εμπειρία αρχίζει να απασχολεί πιο ενεργά τους επαγγελματίες. Παράλληλα, η ανάλυση κριτικών (10,7%) και η προγνωστική ανάλυση (10,2%) αποκαλύπτουν ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη φήμη του ξενοδοχείου και τη λήψη δεδομενικά τεκμηριωμένων αποφάσεων. Αντίθετα, πιο σύνθετες τεχνολογίες, όπως η ρομποτική ή τα πλήρως αυτοματοποιημένα δωμάτια, εμφανίζουν χαμηλή διείσδυση (κάτω από 3,5%), κυρίως λόγω κόστους και τεχνικών απαιτήσεων.

 Γιατί διστάζουν οι ξενοδόχοι με το AI;

Παρά το αυξανόμενο ενδιαφέρον, τα εμπόδια για την υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στα ξενοδοχεία παραμένουν πολλά και ποικίλα. Πρώτο και κύριο, η άγνοια: σχεδόν 4 στους 10 ξενοδόχους δηλώνουν πως δεν γνωρίζουν τις διαθέσιμες λύσεις AI, κάτι που αποτυπώνει την ανάγκη για εκπαίδευση και καθοδήγηση. Οι ανησυχίες για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων (27,7%) είναι επίσης έντονες, ενώ δεν λείπουν οργανωτικά εμπόδια, όπως η έλλειψη υποστήριξης από τη διοίκηση (26,4%) ή η δυσκολία ενσωμάτωσης των νέων εργαλείων στις υπάρχουσες ροές (24,3%). Το κόστος εγκατάστασης (23,2%) και η τεχνική πολυπλοκότητα (20%) αποτελούν πρακτικά αναχώματα, ενώ κάποιοι δηλώνουν και αβεβαιότητα για την απόδοση της επένδυσης (16,6%). Το AI για να προχωρήσει χρειάζεται όχι απλώς καλό λογισμικό, αλλά και ξενοδόχους έτοιμους να το αξιοποιήσουν.

Όταν οι ξενοδόχοι καλούνται να αξιολογήσουν τα οφέλη από τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, η απάντηση είναι ξεκάθαρη: πρακτικότητα. Πρώτο σε ποσοστά έρχεται το όφελος του χρόνου (42,3%), επιβεβαιώνοντας ότι η αυτοματοποίηση διαδικασιών είναι ο βασικός «σύμμαχος» της AI στην καθημερινή λειτουργία ενός ξενοδοχείου. Ακολουθούν η βελτίωση της αποδοτικότητας (32,1%), η αύξηση των πωλήσεων (25,5%) και η ενίσχυση της επικοινωνίας και του marketing (24,2%), στοιχεία που δείχνουν ότι το AI δεν είναι μόνο εργαλείο υποστήριξης αλλά και ανάπτυξης.

Αν και λιγότεροι αναφέρονται σε στρατηγικά οφέλη –όπως η βιωσιμότητα ή η αντιμετώπιση κρίσεων– τα πρώτα δείγματα χρήσης του AI δείχνουν απτά οφέλη σε κόστος, χρόνο και εμπειρία πελάτη. Αυτό που δείχνει η μελέτη είναι ότι αν η τεχνητή νοημοσύνη μπει σωστά στο «check-in» του ελληνικού τουρισμού, το μέλλον μοιάζει πιο ευφυές – και πιο αποδοτικό.

Tags: AI τουρισμός Ελλάδατεχνητή νοημοσύνη ξενοδοχείατουριστική βιομηχανία Ελλάδα
Προηγούμενο άρθρο

Εντείνεται η αβεβαιότητα για τα ελληνικά προϊόντα που εξάγονται στις ΗΠΑ

Επόμενο άρθρο

Ποιος είναι ο πραγματικά μεγάλος κίνδυνος των αμερικανικών δασμών για την Ελλάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Στήριξη με Ανθρωπιά σε 107 πλημμυροπαθείς οικογένειες

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Στήριξη με Ανθρωπιά σε 107 πλημμυροπαθείς οικογένειες

19 Δεκεμβρίου 2024
Επιμελητήριο Αχαΐας: Επίσκεψη του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου

Επιμελητήριο Αχαΐας: Επίσκεψη του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου

24 Απριλίου 2024
Τα ελληνικά funds ανοίγουν νέο επενδυτικό κύκλο

Τα ελληνικά funds ανοίγουν νέο επενδυτικό κύκλο

25 Ιουνίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP