E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Παπουτσάνης: Από το παραδοσιακό σαπούνι στο σύγχρονο brand προσωπικής φροντίδας

Από ένα μικρό σαπωνοποιείο στη Λέσβο του 19ου αιώνα, σε έναν εξαγωγικό ηγέτη με παρουσία σε 25 χώρες, η Παπουτσάνης διαμορφώνει ένα σύγχρονο βιομηχανικό υπόδειγμα με πυλώνες την καινοτομία, την εξωστρέφεια και τη διαχρονική ελληνική επιχειρηματικότητα.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
11/07/2025 10:19
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η ιστορία της Παπουτσάνης ξεκινά το 1870 στη Λέσβο, όταν ο Δημήτρης Παπουτσάνης, εμπνευσμένος από τον φυσικό πλούτο του νησιού, ιδρύει ένα από τα πρώτα ατμοκίνητα εργοστάσια παραγωγής σαπουνιού και ελαιολάδου στην Ελλάδα. Με βασικό του πλεονέκτημα τα αγνά φυτικά έλαια της περιοχής, θεμελιώνει μια επιχείρηση που, ενάμιση αιώνα αργότερα, θα καθιερωθεί ως ένα από τα πιο εμβληματικά ονόματα της ελληνικής βιομηχανίας.

Η μεταφορά της παραγωγής στον Πειραιά το 1913 σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής. Πολύ σύντομα, η εταιρεία εμπλουτίζει τη γκάμα της με σαπούνια πράσινου τύπου για πλύσιμο ρούχων και κύβους σαπουνιού Μασσαλίας, που εντάσσονται στην καθημερινότητα των ελληνικών νοικοκυριών. Το 1936, η Παπουτσάνης εισέρχεται στον τομέα της αρωματικής σαπωνοποιίας με καινοτόμα προϊόντα που ξεχωρίζουν τόσο για τα αρώματα όσο και για τις πρωτοποριακές τους συσκευασίες. Ξεχωριστή θέση κατέχει το «Φλώρα», το πρώτο σαπούνι που κυκλοφορεί σε συσκευασία με ζελατίνη, ανατρέποντας τα δεδομένα της εποχής.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης: Συνεχής ανάπτυξη και επενδύσεις σε καινοτόμα προϊόντα – Επανακυκλοφορία της μπίρας «Πειραϊκή»

Τι φέρνει το deal Motor Oil – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Δημιουργείται ένας νέος ισχυρός παίκτης στην ενέργεια

Οι startups λατρεύουν τη Βρετανία – Η αγορά IPO όχι και τόσο

Στη δεκαετία του 1950, η εταιρεία εδραιώνει τη θέση της στην ελληνική αγορά, με το «Καραβάκι» να εξελίσσεται σε σύμβολο προσωπικής φροντίδας και αναγνωρίσιμου brand. Το 1967, η παραγωγική δραστηριότητα μεταφέρεται στην Κάτω Κηφισιά και εμπλουτίζεται με νέες γραμμές παραγωγής λιπαρών οξέων, γλυκερίνης, καλλυντικών και βρώσιμων ελαίων. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, λανσάρεται το πρώτο σαπούνι γλυκερίνης, διευρύνοντας τις επιλογές στον τομέα της προσωπικής περιποίησης.

Το 1972, η ένταξη στο Χρηματιστήριο Αθηνών επισφραγίζει τη σταθερή αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας. Το 2001, εγκαινιάζεται η νέα βιομηχανική μονάδα στη Ριτσώνα Ευβοίας, μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη στον τομέα παραγωγής σαπουνιών και ξενοδοχειακών προϊόντων, ενώ αποτελεί και τη μοναδική του είδους της στην Ελλάδα.

Στις δύο επόμενες δεκαετίες, η Παπουτσάνης ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της παγκόσμιας αγοράς, υιοθετώντας ένα διευρυμένο και διαφοροποιημένο επιχειρηματικό μοντέλο. Η στρατηγική της στηρίζεται σε τέσσερις άξονες: την ανάπτυξη επώνυμων προϊόντων, την παραγωγή για τρίτους (ιδιωτική ετικέτα), τη βιομηχανική διάθεση σαπωνομαζών και την παροχή εξειδικευμένων λύσεων στον ξενοδοχειακό τομέα.

Στο σήμερα, τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2025 αποτυπώνουν τη δυναμική πορεία της εταιρείας. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 40,2 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 27% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Οι εξαγωγές, που αντιστοιχούν πλέον στο 55% των συνολικών πωλήσεων, αναδεικνύουν τη διεθνή εμβέλεια της Παπουτσάνης.

Η κατηγορία των επώνυμων προϊόντων σημείωσε αύξηση 37%, κυρίως λόγω της επέκτασης σε νέες κατηγορίες οικιακής φροντίδας, ενώ οι σειρές προσωπικής περιποίησης ενισχύθηκαν κατά 8%. Η επιτυχία αυτή αποδίδεται σε επενδύσεις στην ποιότητα, την ανανέωση της εταιρικής ταυτότητας και τη στρατηγική προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών.

Στον ξενοδοχειακό τομέα, οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7%, με τις επώνυμες σειρές να καταγράφουν άνοδο 18%. Η αύξηση της ζήτησης ήταν έντονη τόσο στην ελληνική αγορά (+15%) όσο και στις αγορές του εξωτερικού (+33%), ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της εταιρείας στον χώρο των επαγγελματικών προμηθειών φιλοξενίας.

Εξίσου σημαντική ήταν η επίδοση στον τομέα της ιδιωτικής ετικέτας, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 44%, ως αποτέλεσμα της εμβάθυνσης συνεργασιών με υφιστάμενους πελάτες. Αντιθέτως, οι πωλήσεις σαπωνομαζών υποχώρησαν ήπια κατά 2%, χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο στα συνολικά αποτελέσματα, καθώς αποτελούν μόλις το 13% του κύκλου εργασιών.

Η εξαγωγική παρουσία της Παπουτσάνης έχει ενισχυθεί. Προϊόντα της διατίθενται πλέον σε περισσότερες από 25 χώρες, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Σουηδία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Ιαπωνία και η Αυστραλία. Η διάθεση πραγματοποιείται τόσο μέσω λιανεμπορικών δικτύων όσο και μέσω συνεργασιών με πολυεθνικές του κλάδου των καλλυντικών και των ξενοδοχειακών προμηθειών.

Στην Ελλάδα, τα προϊόντα Παπουτσάνης διανέμονται σε περισσότερα από 6.000 σημεία πώλησης,  από καταστήματα λιανικής και φαρμακεία μέχρι καταστήματα duty free και τουριστικές μονάδες. Η διείσδυση σε τόσους διαφορετικούς διαύλους καταναλωτικής πρόσβασης εδραιώνει την εταιρεία ως μία από τις πιο ισχυρές παρουσίες στην ελληνική αγορά προϊόντων προσωπικής φροντίδας.

Η σημερινή φάση χαρακτηρίζεται από ώριμη εξωστρέφεια και στρατηγική επέκταση. Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στη διεύρυνση της γκάμας της, στην ενίσχυση των εξαγωγών και στη σύναψη διεθνών συνεργασιών. Οι εκτιμήσεις για το δεύτερο εξάμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, στηριζόμενες στο σταθερό επενδυτικό πλάνο και στις προοπτικές περαιτέρω διείσδυσης σε νέες αγορές.

Πέρα από την επιτυχημένη πορεία μιας επιχείρησης, η διαδρομή της Παπουτσάνης αντανακλά και τις δυνατότητες της ελληνικής βιομηχανίας να εξελίσσεται υπό συνθήκες έντονου ανταγωνισμού. Μέσα από επενδύσεις στην τεχνολογία, εξαγωγική στρατηγική και οργανωτική προσαρμογή, η εταιρεία έχει καταφέρει να καθιερωθεί τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, ως παράδειγμα διαχρονικής βιωσιμότητας και σύγχρονης επιχειρηματικής επιτυχίας.

Tags: βιομηχανία καλλυντικώνελληνικά brandsελληνική βιομηχανίαεξαγωγέςιστορία Παπουτσάνηςξενοδοχειακά προϊόνταΠαπουτσάνης
Προηγούμενο άρθρο

Φορολογικές δηλώσεις: «Βροχή» αιτημάτων για παράταση, λίγες ημέρες πριν λήξει η προθεσμία

Επόμενο άρθρο

Τραμπ: Επιπλέον δασμοί 35% στον Καναδά – «Σημαντική ανακοίνωση» για τη Ρωσία τη Δευτέρα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Deutsche Bank: Ανεβάζει τον πήχυ για την Ευρώπη

Deutsche Bank: Ανεβάζει τον πήχυ για την Ευρώπη

4 Ιουνίου 2025
Η Samsung γράφει ιστορία: Πρώτη Γυναίκα CEO εκτός ιδρυτικής οικογένειας

Η Samsung γράφει ιστορία: Πρώτη Γυναίκα CEO εκτός ιδρυτικής οικογένειας

27 Νοεμβρίου 2024
Το Χριστουγεννιάτικο Χωριό στο Πεδίον του Άρεως: Μια γιορτή στην καρδιά της Αθήνας

Το Χριστουγεννιάτικο Χωριό στο Πεδίον του Άρεως: Μια γιορτή στην καρδιά της Αθήνας

9 Δεκεμβρίου 2024
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP