E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

ΣτΠ: Αποδεκτή η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας για ατελή διέλευση των ΑμεΑ σε διόδια

Με την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, θεσμοθετείται η δωρεάν διέλευση για άτομα με αναπηρία μέσω της Ψηφιακής Κάρτας Αναπηρίας.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
08/07/2025 09:03
in ΑΝΑΠΗΡΙΑ - ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Με την πρόσφατη κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, με τον ν. 5204/2025, υλοποιείται ένα πάγιο αίτημα του Συνηγόρου του Πολίτη σχετικά με την Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας, ένα ζήτημα το οποίο είχε τεθεί επανειλημμένα στο πλαίσιο πληθώρας παρεμβάσεων της Αρχής, τόσο προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσο και τους Παραχωρησιούχους.

Συγκεκριμένα, στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται ρητά ότι εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής διοδίων τα «επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία (Α.Μ.Α.) και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο από αυτά ή για τη μεταφορά των ατόμων αυτών», καθώς και τα «επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε αναπήρους πολέμου βαρειάς αναπηρίας εφόσον […] κρίνονται απαραίτητα για τη μετακίνησή τους και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο από αυτούς».

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Tέλη Kυκλοφορίας στα ΑμεΑ από την ΑΑΔΕ: Πώς απλοποιείται η διαδικασία απαλλαγής

ΕΛΕΤΑΕΝ: Διπλάσιος ρυθμός ανάπτυξης για την αιολική ενέργεια, απαιτείται ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα

Πάνω από 200 εκατ. ευρώ σε τρία εμβληματικά έργα για ΑμεΑ με χρηματοδότηση από τα νέα Ευρωπαϊκά Ταμεία

Για την πρώτη περίπτωση, περαιτέρω προβλέπεται ότι «τα οχήματα πρέπει να φέρουν σε εμφανές σημείο το Δελτίο Στάθμευσης Οχημάτων των Ατόμων με Αναπηρίες (ΔΕΛΤΙΟ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Α.Μ.Α.) […] ή εναλλακτικά οι κύριοι των οχημάτων αυτών (να) διαθέτουν Κάρτα Αναπηρίας ως εγγεγραμμένοι στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 102 έπ. του ν. 4961/2022 […]».

Η Αρχή είχε επανειλημμένα τονίσει ότι το Δελτίο Στάθμευσης, το οποίο κατά κύριο λόγο μέχρι τώρα απαιτούνταν ως δικαιολογητικό για την ατελή διέλευση, αφενός συνδέει το δικαιούχο άτομο με αναπηρία με συγκεκριμένο όχημα, συνεπώς περιορίζει το δικαίωμα μετακίνησής του, και αφετέρου χορηγείται σε άτομα με συγκεκριμένες παθήσεις, εξαιρώντας σημαντικό μέρος των λοιπών πολιτών με αναπηρία από την ατελή διέλευση.

Επίσης, είχε προτείνει να γίνεται αποδεκτή, ως ορθότερο και πιο δίκαιο νομιμοποιητικό έγγραφο, η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας, καθώς, σε αντίθεση με το Δελτίο Στάθμευσης, χορηγείται σε όλα τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας από 50% και άνω που είναι εγγεγραμμένα στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία, ανεξαρτήτως πάθησης.

Ο Συνήγορος του Πολίτη χαιρετίζει την πρόσφατη εξέλιξη και αναμένει την ένταξη της ίδιας πρόβλεψης και στις λοιπές συμβάσεις παραχώρησης, ενώ εκφράζει την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι φαίνεται να παγιώνεται η ενσωμάτωση του δικαιώματος ατελούς διέλευσης για τα άτομα με αναπηρία στις συμβάσεις παραχώρησης μετά την πρόβλεψή της στη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Ωστόσο, επισημαίνει εκ νέου την ανάγκη διαμόρφωσης νομοθετικού πλαισίου το οποίο θα αποσυνδέει την ατελή διέλευση των ατόμων με αναπηρία από την υποχρέωση χρήσης συγκεκριμένου οχήματος, αλλά και θα ρυθμίζει και τις περιπτώσεις στις οποίες η μετακίνηση/διέλευση του οχήματος θεωρείται ότι γίνεται αποκλειστικά προς εξυπηρέτηση του δικαιούχου ατόμου με αναπηρία, χωρίς το ίδιο να βρίσκεται εντός αυτού.

Tags: Δελτίο Στάθμευσης ΑμεΑδωρεάν διόδια αναπηρίαπροσβασιμότητα αυτοκινητόδρομοιΨηφιακή Κάρτα Αναπηρίας
Προηγούμενο άρθρο

Δ. Μιχαηλίδου: 100 ευρώ σε 80.000 ιδιωτικούς υπαλλήλους για επιμόρφωση στη συμπερίληψη στο χώρο εργασίας

Επόμενο άρθρο

Τεχνολογική επανάσταση στη βιομηχανία του θεάματος; Η AI φέρνει δισεκατομμύρια επενδύσεις

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η μείωση της παραοικονομίας και το ψηφιακό «όπλο» της AI

Η μείωση της παραοικονομίας και το ψηφιακό «όπλο» της AI

7 Μαΐου 2025
Η έλλειψη εργατικού δυναμικού ως εμπόδιο στην ελληνική ανάπτυξη

Η έλλειψη εργατικού δυναμικού ως εμπόδιο στην ελληνική ανάπτυξη

13 Φεβρουαρίου 2025
Τεχνολογική επανάσταση στη βιομηχανία του θεάματος; Η AI φέρνει δισεκατομμύρια επενδύσεις

Τεχνολογική επανάσταση στη βιομηχανία του θεάματος; Η AI φέρνει δισεκατομμύρια επενδύσεις

8 Ιουλίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP