Στη διεύρυνση των δωρεάν υπηρεσιών προς τους πελάτες τους προχωρούν οι τράπεζες, με την παροχή χρήσιμων εργαλείων για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των οικονομικών τους.
Πρόκειται για παροχές που πλέον έχουν αποκτήσει νόημα, μιας και η πλειονότητα των συναλλαγών από φυσικά πρόσωπα διενεργείται μέσω online καναλιών.
Το γεγονός αυτό επιτρέπει στις τράπεζες να αντλούν ένα μεγάλο όγκο δεδομένων, μέσω του οποίου αποκτούν μία πλήρη εικόνα για τη συναλλακτική συμπεριφορά του πελατολογίου τους, ως βάση για την παροχή αξιόπιστης συμβουλευτικής υποστήριξης.
Τα σχετικά εργαλεία τα πρώτα χρόνια μετά την ενεργοποίησή τους αφορούσαν κατά βάση την ανάλυση των εξόδων των πελατών τους, σε συνάρτηση με τις υποχρεωτικές δαπάνες για την εξασφάλιση της έκπτωσης στον ετήσιο φόρο εισοδήματος (αφορολόγητο όριο).
Είχαν δηλαδή ενημερωτικό χαρακτήρα για τους φορολογούμενους, αναφορικά με τις αγορές που πρέπει να πραγματοποιούν με ηλεκτρονικά μέσα.
Οι τράπεζες στοχεύουν στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και στην ενίσχυση της πιστότητάς του
Η αξιοποίηση της τεχνολογίας
Η αξιοποίηση ωστόσο του ΑΙ από τις τράπεζες, δίνει σήμερα πολύ περισσότερες δυνατότητες, οι οποίες και θα διευρύνονται όσο περνά ο καιρός και εξελίσσεται περαιτέρω η τεχνολογία.
Ήδη οι συστημικοί όμιλοι έχουν λανσάρει νέα εργαλεία που διαθέτουν δωρεάν στο πελατολόγιό τους.
Με αυτά καθίσταται ευχερέστερη η διαχείριση των οικονομικών του, σε όλες τις πτυχές τους.
Συγκεκριμένα, η ανάλυση των καταναλωτικών και αποταμιευτικών συνηθειών, επιτρέπει την παροχή των ακόλουθων υπηρεσιών:
– Κατάρτιση προϋπολογισμού
Ο χρήσης μπορεί να ορίσει συγκεκριμένους στόχους ως προς τα έξοδά του και εφόσον από τις συναλλαγές που καταγράφονται από την τράπεζα κινδυνεύει να τους χάσει, λαμβάνει άμεσα ειδοποίηση.
Με τον τρόπο αυτό εγκαίρως αναθεωρηθεί τα πλάνα του και τις δαπάνες, ώστε να μην βγει εκτός προϋπολογισμού. Επίσης, είναι δυνατή η ενεργοποίηση ειδοποιήσεων για μελλοντικές πληρωμές / υποχρεώσεις.
Με την ίδια λογική λειτουργούν και τα εργαλεία που βοηθούν στην επίτευξη ενός συγκεκριμένου αποταμιευτικού στόχου, τον οποίο ορίζει ο πελάτης.
– Επενδυτική συμβουλευτική
Νέα εργαλεία παίζουν το ρόλο του επενδυτικού συμβούλου.
Ο πελάτης απαντώντας σε μερικές απλές απαντήσεις καθορίζει το επενδυτικό του προφίλ, δηλαδή την προσδοκία για απόδοση και την ανοχή του στο ρίσκο.
Με βάση τους στόχους που θέτει και την ηλικία του, η σχετική τραπεζική υπηρεσία του προτείνει χαρτοφυλάκια που του ταιριάζουν.
Και όλα αυτά αυτόματα, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Από εκεί και πέρα είναι στην κρίση του αν θα ακολουθήσει το προτεινόμενο αποταμιευτικό μοντέλο.
– Ανάλυση συμπεριφοράς
Παρέχοντας τη συναίνεσή τους στην τράπεζα συνεργασίας τους, οι πελάτες της ενημερώνονται για ευκαιρίες που θα συμβάλλουν στη βελτίωση των οικονομικών τους δεδομένων.
Για παράδειγμα, συστημικός όμιλος, κατόπιν ανάλυσης των συναλλαγών όσων πραγματοποιούν δαπάνες με κάρτα, προτείνει ποιες από αυτές θα μπορούσαν να γίνουν σε συνεργάτες του, στο πλαίσιο προγράμματος ανταμοιβής.
Επιπρόσθετα, τους παραθέτει το οικονομικό όφελος που θα είχαν εάν τους επέλεγε.
Έτσι, ο καταναλωτής ενημερώνεται άμεσα με βάση τις πραγματικές του ανάγκες για το πώς μπορεί να μεγιστοποιήσει την ανταμοιβή που κερδίζει.
Αύξηση πωλήσεων
Μέσω αυτής της στρατηγικής για παροχή υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας, οι τράπεζες στοχεύουν στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και στην ενίσχυση της πιστότητάς του.
Ταυτόχρονα, η ανάλυση των δεδομένων διευκολύνει τη διαδικασία δημιουργίας νέων προϊόντων, η οποία γίνεται πιο στοχευμένα, στη βάση των πραγματικών αναγκών του πελατολογίου.
Επιτρέπει δε τη δημιουργία εξατομικευμένων προσφορών, που έχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να επιλεγούν, δημιουργώντας νέες ροές εσόδων.
Και όλα αυτά χωρίς την απασχόληση προσωπικού για την προώθησή τους, μιας και η διαδικασία είναι αυτοματοποιημένη.