Με ρυθμό αύξησης 6% «τρέχουν» οι πωλήσεις της Μασούτης ΑΕ το 2025, ενισχυμένες από την έντονη παρουσία της αλυσίδας σε τουριστικές περιοχές, όπως αποκάλυψε ο Γιάννης Μασούτης, πρόεδρος και CEO του ομίλου, μιλώντας στον ΟΤ. Αν όλα κυλήσουν ομαλά, η χρονιά θα κλείσει με τζίρο άνω του 1,2 δισ. ευρώ, ενώ το 2026 διαφαίνεται κομβική, λόγω της εξαγοράς της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.
Το deal με τον Κρητικό: Τέλος του α’ τριμήνου 2026 η ολοκλήρωση
Όπως επιβεβαίωσε ο ίδιος, η συμφωνία με την Κρητικός βρίσκεται στη φάση των τελικών ελέγχων και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Φεβρουαρίου ή Μαρτίου του 2026. Το deal αυτό αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες στην ελληνική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου, φέρνοντας τη Μασούτης ΑΕ στην τρίτη θέση του κλάδου, πίσω από Σκλαβενίτη και Lidl, και αμφισβητώντας ευθέως τη θέση της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Κοντά στα 2,1 δισ. ευρώ οι ενοποιημένες πωλήσεις
Με τη συνεισφορά των περίπου 800 εκατ. ευρώ που φέρνει η Κρητικός στο τραπέζι, ο νέος όμιλος μπορεί να φτάσει – και ενδεχομένως να ξεπεράσει – τις πραγματοποιούμενες πωλήσεις των 2 δισ. ευρώ, αλλάζοντας ριζικά το τοπίο στο ελληνικό σούπερ μάρκετ.
Ωστόσο, οι επιδόσεις του 2025 θεωρούνται κρίσιμες για την επόμενη μέρα: η οργανική ανάπτυξη, η τουριστική κίνηση, αλλά και ο ανταγωνισμός από ισχυρούς παίκτες (όπως η ΑΒ που ενισχύει τις προσφορές της) θα κρίνουν τον ρυθμό με τον οποίο ο νέος όμιλος θα εδραιώσει τη θέση του.
Νέα υπερμάρκετ και εμπλοκές: Η περίπτωση «Τρεις Γέφυρες»
Το δεύτερο μεγάλο υπερμάρκετ της Μασούτης στην Αττική, στην περιοχή Τρεις Γέφυρες, δεν θα λειτουργήσει τελικά το 2025. Παρά το γεγονός ότι το κατάστημα είναι έτοιμο, τεχνικές εμπλοκές με τα διαμερίσματα άνωθεν του χώρου καθυστερούν τα εγκαίνια. Η λειτουργία μεταφέρεται για τις αρχές του 2026, ενισχύοντας το ήδη υπάρχον Grand Μασούτης στη Γλυφάδα.
Πρόσφατα εγκαινιάστηκε και νέο κατάστημα στην Ηγουμενίτσα, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική γεωγραφικής διεύρυνσης του δικτύου.
Η μελλοντική εικόνα του ενοποιημένου ομίλου δεν θα αποτυπωθεί άμεσα, αλλά σε βάθος 1-2 ετών, μετά την πλήρη ενσωμάτωση του δικτύου Κρητικός. Ερωτήματα παραμένουν για περιοχές με υψηλή πυκνότητα καταστημάτων, όπως στην Αχαρνών, όπου καταστήματα των δύο αλυσίδων βρίσκονται σε μικρή ακτίνα μεταξύ τους. Ο λεγόμενος «κανιβαλισμός» μεταξύ κοντινών σημείων πώλησης αποτελεί ζήτημα στρατηγικής σημασίας.
Το μεγάλο στοίχημα για την «επόμενη ημέρα» στο λιανεμπόριο
Με την εξαγορά του Κρητικού, η Μασούτης ΑΕ παίζει καθαρά επιθετικό παιχνίδι στον χώρο του λιανεμπορίου, διεκδικώντας όχι απλώς μερίδιο, αλλά ηγετική θέση σε μια αγορά που αλλάζει γρήγορα – και πιέζεται από το αυξημένο κόστος, τις απαιτήσεις των καταναλωτών και τον διεθνή ανταγωνισμό.
Οι επόμενοι μήνες θα είναι καθοριστικοί για την εξέλιξη του deal και την εμπορική «εικόνα» που θα παρουσιάσει ο όμιλος από το 2026 και μετά.