E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Πόσο φιλικό είναι τελικά το φορολογικό πλαίσιο για τις επιχειρήσεις;

Παρότι 19 ευρωπαϊκές χώρες επιτρέπουν απεριόριστη μεταφορά, η Ελλάδα επιμένει στον χρονικό φραγμό των 5 ετών και μένει πίσω.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
21/05/2025 10:09
in TRENDS, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Αναμφίβολα ο συντελεστής φορολόγησης είναι βασικό κριτήριο για να αποφανθεί κάποιος αν το φορολογικό πλαίσιο για μια επιχείρηση, μικρή ή μεγάλη, είναι φιλικό ή εχθρικό. Δεν είναι, όμως, το μοναδικό.

Οι διατάξεις για τη μεταφορά ζημιών επιτρέπουν στις επιχειρήσεις είτε να εκπίπτουν τις ζημίες του τρέχοντος έτους από μελλοντικά κέρδη (carryforwards) είτε τις ζημίες του τρέχοντος έτους από προηγούμενα κέρδη (carrybacks). Πολλές επιχειρήσεις έχουν επενδυτικά σχέδια με διαφορετικά προφίλ κινδύνου και δραστηριοποιούνται σε κλάδους που παρουσιάζουν μεγάλες διακυμάνσεις ανάλογα με τον επιχειρηματικό κύκλο. Οι διατάξεις μεταφοράς βοηθούν τις επιχειρήσεις να «εξομαλύνουν» τον κίνδυνο και το εισόδημά τους, καθιστώντας τον φορολογικό κώδικα πιο ουδέτερο σε όλες τις επενδύσεις και σε βάθος χρόνου.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Η Perplexity αντιμέτωπη με την Google με «όπλο» ένα νέο ΑΙ πρόγραμμα περιήγησης

Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης: Συνεχής ανάπτυξη και επενδύσεις σε καινοτόμα προϊόντα – Επανακυκλοφορία της μπίρας «Πειραϊκή»

Τι φέρνει το deal Motor Oil – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Δημιουργείται ένας νέος ισχυρός παίκτης στην ενέργεια

Όπως σημειώνει σε συγκριτική μελέτη του το Tax Foundation, ιδανικά, ένας φορολογικός κώδικας επιτρέπει στις επιχειρήσεις να μεταφέρουν τις ζημίες τους για απεριόριστο αριθμό ετών, διασφαλίζοντας ότι μια επιχείρηση φορολογείται με βάση τη μέση κερδοφορία της σε βάθος χρόνου. Ενώ, όμως, ορισμένες χώρες επιτρέπουν τη μεταφορά ζημιών επ’ αόριστον, άλλες έχουν χρονικά όρια.

Ειδικά όσον αφορά στην Ελλάδα, η μεταφορά των ζημιών μπορεί να γίνει το πολύ σε βάθος 5ετίας, όταν για παράδειγμα σε όλες τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός.

Όπως σημειώνει σε συγκριτική μελέτη του το Tax Foundation, ιδανικά, ένας φορολογικός κώδικας επιτρέπει στις επιχειρήσεις να μεταφέρουν τις ζημίες τους για απεριόριστο αριθμό ετών, διασφαλίζοντας ότι μια επιχείρηση φορολογείται με βάση τη μέση κερδοφορία της σε βάθος χρόνου. Ενώ, όμως, ορισμένες χώρες επιτρέπουν τη μεταφορά ζημιών επ’ αόριστον, άλλες έχουν χρονικά όρια.

Ειδικά όσον αφορά στην Ελλάδα, η μεταφορά των ζημιών μπορεί να γίνει το πολύ σε βάθος 5ετίας, όταν για παράδειγμα σε όλες τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός.

Ο «χάρτης» της Ευρώπης

Οι 19 από τις 35 ευρωπαϊκές χώρες, που αναλύθηκαν, επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να μεταφέρουν τις ζημιές τους (NOL) για απεριόριστο αριθμό ετών. Από τις υπόλοιπες χώρες, το Λουξεμβούργο έχει το πιο γενναιόδωρο όριο, 17 έτη, ενώ η Βουλγαρία, η Κροατία, η Κύπρος, η Τσεχική Δημοκρατία, η Ελλάδα, η Ουγγαρία, η Μολδαβία, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Σλοβακία, η Σλοβενία και η Τουρκία περιορίζουν τη μεταφορά τους σε πέντε έτη. Για λόγους σύγκρισης, οι Ηνωμένες Πολιτείες επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να μεταφέρουν τις NOL τους για απεριόριστο αριθμό ετών, αλλά περιορίζουν το εκπιπτόμενο ποσό στο 80% του φορολογητέου εισοδήματος.

Ενώ όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες επιτρέπουν στις επιχειρήσεις τους να μεταφέρουν τις ζημίες τους, τείνουν να είναι πολύ πιο περιοριστικές όσον αφορά τις διατάξεις περί μεταφοράς προς τα πίσω. Από τις εννέα χώρες που επιτρέπουν τη μεταφορά, μόνο η Εσθονία, η Γεωργία και η Λετονία τις παρέχουν χωρίς χρονικό περιορισμό. Για λόγους σύγκρισης, οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν επιτρέπουν επί του παρόντος στις επιχειρήσεις να μεταφέρουν ζημίες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Εσθονία, η Γεωργία και η Λετονία δεν επιτρέπουν ρητά τη μεταφορά ζημιών επ’ αόριστον. Τα εταιρικά φορολογικά τους συστήματα χρησιμοποιούν τον λεγόμενο «φόρο ταμειακών ροών». Ο φόρος αυτός επιβάλλεται μόνο όταν μια επιχείρηση διανέμει τα κέρδη της στους μετόχους της, καθιστώντας περιττό τον υπολογισμό των ετήσιων φορολογητέων κερδών -συμπεριλαμβανομένων των πιθανών εκπτώσεων ζημιών-. Σε σύγκριση με ένα παραδοσιακό σύστημα φορολογίας εταιρειών, ο φόρος ταμειακών ροών επιτρέπει ουσιαστικά τη μεταφορά ζημιών επ’ αόριστον. Τα συστήματα φορολογίας ταμειακών ροών αποφεύγουν επίσης τα δυνητικά δυσμενή κίνητρα που συνδέονται με πιο γενναιόδωρες μεταβιβάσεις ζημιών.

Εκτός από τα χρονικά όρια, πολλές χώρες επιβάλλουν όρια στο ύψος της έκπτωσης. Για παράδειγμα, στις Κάτω Χώρες, οι παρελθούσες ή τρέχουσες ζημίες που υπερβαίνουν το 1 εκατ. ευρώ μπορούν να εκπέσουν μόνο μέχρι το 50 % του φορολογητέου εισοδήματος της σχετικής περιόδου. Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν τέτοιοι περιορισμοί.

Ορισμένες χώρες προέβησαν πρόσφατα σε αλλαγές στις διατάξεις τους για τη μεταφορά ζημιών. Το 2025, η Σλοβενία περιόρισε την περίοδο για την οποία οι επιχειρήσεις μπορούν να μεταφέρουν ζημίες από απεριόριστο χρόνο σε πέντε έτη. Το 2024, η Ισπανία ανακάλεσε για σύντομο χρονικό διάστημα τους περιορισμούς που βασίζονται στα έσοδα για την ετήσια έκπτωση των NOL με απόφαση συνταγματικού δικαστηρίου, αλλά αργότερα τους επανέφερε με νομοθετική πράξη.

Tags: Tax FoundationΕλλάδα φορολογικάεταιρικός φόροςφορολογία επιχειρήσεων
Προηγούμενο άρθρο

Το Επιμελητήριο Αχαΐας συμμετείχε στο TEDxPatras 2025

Επόμενο άρθρο

CEO Nvidia: «Αν ήμουν φοιτητής σήμερα, έτσι θα χρησιμοποιούσα την τεχνητή νοημοσύνη στη δουλειά μου»

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Έρευνα Reuters: Η Κίνα βαφτίζει τα νέα αυτοκίνητα «μεταχειρισμένα» και αυξάνει τεχνητά τις πωλήσεις

Έρευνα Reuters: Η Κίνα βαφτίζει τα νέα αυτοκίνητα «μεταχειρισμένα» και αυξάνει τεχνητά τις πωλήσεις

25 Ιουνίου 2025
Campari Hellas: Ισχυρή ανάπτυξη και καθαρά κέρδη €4,45 εκατ. το 2024

Campari Hellas: Ισχυρή ανάπτυξη και καθαρά κέρδη €4,45 εκατ. το 2024

18 Μαρτίου 2025
Προσβάσιμη η παραλία του Μαυροβουνίου

Προσβάσιμη η παραλία του Μαυροβουνίου

4 Ιουλίου 2024
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP