Κοντά στα 560 εκατ. ευρώ αναμένεται να «κλείσουν» οι πωλήσεις των μεγάλων οικιακών συσκευών το 2025 στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της BSH Οικιακές Συσκευές (Bosch, Siemens, Gaggenau, Neff, Pitsos).
Το 2024 οι πωλήσεις έφτασαν τα 570 εκατομμύρια, ενώ το 2023 τα 684 εκατομμύρια, όταν η αγορά υποστηρίχθηκε από τα προγράμματα ανακύκλωσης ψυγείων και κλιματιστικών.
Η περαιτέρω μείωση, έστω και οριακή οφείλεται εν πολλοίς στην αγορά φθηνότερων οικιακών συσκευών από τους καταναλωτές . Όπως ανέφερε ο Γιάννης Γρατσώνης, CEO της ΒSH το 2025 θα είναι έτος σταθεροποίησης, αναμένεται ελαφρά άνοδος στον αριθμό των συσκευών αλλά πτώση της μέσης αξίας ενώ σε καλύτερη φάση βρίσκεται ο χώρος μαγειρέματος, δηλαδή κουζίνες, φούρνοι, απορροφητήρες αλλά και ο εντοιχισμός συσκευών πάει καλύτερα λόγω των νέων οικοδομών και των ανακαινίσεων.
Στην ελληνική αγορά, η BSH Οικιακές Συσκευές κατέγραψε για το 2024 κύκλο εργασιών που κυμάνθηκε στα 175 εκατομμύρια Ευρώ, επιβεβαιώνοντας την ηγετική της θέση στην αγορά των οικιακών συσκευών. Η εταιρεία σημείωσε θετικά αποτελέσματα σε κατηγορίες όπως η φροντίδα ρούχων (+8%), η πλύση πιάτων (+11%), αλλά και τα καταναλωτικά προϊόντα (+7%) όπως σκούπες – η εταιρεία μερίδιο 25% είναι leader της αγοράς καταγράφεται τεράστια δυναμική στις σκούπες stick (+35% στο σύνολο της αγοράς ) – και μικρές συσκευές κουζίνας.
Σε ότι αφορά την εξέλιξη της ελληνικής αγοράς σε αξία το 2024 σε σχέση με το 2023 καταγράφεται αύξηση +3% στις συσκευές μαγειρέματος, + 1,3% στη φροντίδα ρούχων με τη διείσδυση των στεγνωτηρίων να παρεμένει χαμηλή στη χώρα μας, -2% στη πλύση πιάτων και -41% στην ψύξη (ψυγεία, καταψύκτες) ενώ στο +11% είναι οι μικροσυσκευές.
Στην παγκόσμια αγορά, η BSH Home Appliances Group κατέγραψε συνολικό κύκλο εργασιών ύψους 15,3 δις. ευρώ, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 3% ή 7,5% σε προσαρμοσμένη βάση για τις συναλλαγματικές διακυμάνσεις. Παρά τις προκλήσεις στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον και τη μειωμένη ζήτηση σε επιμέρους αγορές, η BSH διατήρησε την ανταγωνιστικότητά της, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική και τη στρατηγική της ευελιξία.
Με στόχο την επιτάχυνση της μετατροπής καινοτόμων ιδεών σε εμπορικά προϊόντα, η BSH επένδυσε 835 εκατ. ευρώ στην έρευνα και ανάπτυξη, ποσό που αντιστοιχεί στο 5,5% του κύκλου εργασιών της, ποσοστό πάνω από το Μ.Ο. της αγοράς. Οι συνολικές επενδύσεις της έφτασαν το 3,4%, με προτεραιότητα στην ψηφιοποίηση και στην ενεργειακή αποδοτικότητα. Παράλληλα, ενισχύει τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και σε επίπεδο τελικού προϊόντος, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τη σειρά Bosch Green Collection, με χρήση υλικών μειωμένου ή ουδέτερου άνθρακα και πρώτων υλών βιολογικής βάσης – πχ τα ψυγεία έχουν 50% μικρότερο αποτύπωμα CO2 στα υλικά κατασκευής, είναι ενεργειακής κλάσης Α και χαμηλά επίπεδα θορύβου, 29 db- καθώς και τα νέα φίλτρα μικροπλαστικών που ενσωματώνονται στα πλυντήρια ρούχων και κατακρατούν έως και το 97% των σωματιδίων.
«Στη BSH, ενώνουμε καινοτομία, ποιότητα και αειφορία για να βελτιώνουμε καθημερινά τη ζωή στο σπίτι. Με επίκεντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον, συνεχίζουμε να δημιουργούμε λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα και διαμορφώνουν το μέλλον. Δέσμευσή μας παραμένει να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση στον τομέα των οικιακών συσκευών, προσφέροντας προϊόντα που εμπνέουν εμπιστοσύνη και συμβάλλουν σε έναν πιο βιώσιμο και καλύτερο κόσμο για όλους», υπογράμμισε ο Γιάννης Γρατσώνης, CEO της ΒSH Οικιακές Συσκευές.