Με κυνήγι θησαυρού μοιάζει η εύρεση μεγάλων οικοπέδων στον Ασπρόπυργο, ικανών να υποστηρίξουν επενδύσεις σε μεγάλα κέντρα διανομής.
Η περιοχή στη δυτική πλευρά της Αττικής όπου και χτυπάει η καρδιά των logistics στη χώρα συγκεντρώνει το ενδιαφέρον κεφαλαίων που επιδιώκουν να δημιουργήσουν υποδομές αποθήκευσης, εκτοξεύοντας στα ύψη τις τιμές.
Επενδυτές με γερό πορτοφόλι στα logistics
Ακόμη και εταιρείες με βαρύ… πορτοφόλι, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες έχουν αρχίσει και προβληματίζονται με τις αξιώσεις των ιδιοκτητών, οι οποίες χαρακτηρίζονται από μια… υπερβολή.
Το ράλι που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στις αξίες των ακινήτων έχει επεκταθεί και στο real estate των logistics.
Σύμφωνα με παράγοντες της κτηματαγοράς, το στρέμμα στην ευρύτερη περιοχή έχει φθάσει να κοστίζει από 120.000 ευρώ έως 130.000 ευρώ!
Σπανίζουν τα μεγάλα οικόπεδα
Καταλυτικό ρόλο έχει παίξει και η έλλειψη γης, αφού υπάρχουν λίγα οικόπεδα ικανά να σηκώσουν τέτοιες επενδύσεις που χρειάζονται εκτάσεις.
«Υπαρχουν πολλά ακίνητα που ανήκουν σε διαφορετικούς ιδιοκτήτες, κάτι που καθιστά την προσπάθεια συγκέντρωσης του αναγκαίου χώρου ακόμη πιο χρονοβόρα και κοστοβόρα», σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Το ράλι που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στις αξίες των ακινήτων έχει επεκταθεί και στο real estate των logistics
Ωστόσο, οι τιμές δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που βλέπουν όσοι παρακολουθούν τα τεκταινόμενα του χώρου και της περιοχής ειδικότερα.
Καμπανάκι για τις οδικές υποδομές
Το Νο1 πρόβλημα όπως λένε είναι η έλλειψη συγκοινωνιακών υποδομών. Και προβλέπουν τα χειρότερα για το άμεσο μέλλον όσον αφορά το συγκοινωνιακό φόρτο εάν δεν γίνουν άμεσα βελτιώσεις.
«Η Αττικής οδός δεν αρκεί ενώ η Λεωφόρος ΝΑΤΟ είναι πλέον μικρή για να χωρέσει τον όγκο των μεταφορών που θα προκύψει», υπογραμμίζουν με νόημα.
Χαρακτηριστική ήταν πρόσφατη αναφορά του επικεφαλής της Inventio και διαχειριστή των επενδύσεων της HIG Capital στην Ελλάδα, Κωνσταντίνου Μπήτρου που κατασκευάζει Logistics Park στις παλιές εγκαταστάσεις της Ελληνικής Χαλυβουργίας.
Τις ώρες αιχμής, όπως ανέφερε, όταν τα φορτηγά από τον Ασπρόπυργο κατεβαίνουν στην Εθνική Οδό, περιμένουν στο φανάρι περίπου 35-45 λεπτά!
Σύμφωνα με τον ίδιο, του είναι απολύτως αναγκαίο να προχωρήσει ο νέος οδικός άξονας που θα συνδέσει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα, ο οποίος θα ξεκινά από τον κόμβο 3 της Αττικής Οδού αλλά και να λειτουργήσει ξανά επαρκώς η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Τα projects που αλλάζουν πίστα τον Ασπρόπυργο
Αυτή τη στιγμή, βρίσκονται σε εξέλιξη αρκετά projects πολλών εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία φιλοδοξούν να δώσουν νέα πνοή και να μεταμορφώσουν τον κλάδο.
Από τα πλέον εμβληματικά έργα είναι το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο που προωθεί η κοινοπραξία των Goldair και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.
Με προϋπολογισμό περίπου 260 εκατομμυρίων ευρώ, αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Αττική, μετά το Ελληνικό και αναμένεται να ολοκληρωθεί προς τα τέλη 2028.
Θα διαθέτει υπερσύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους 265.000 τ.μ. ενώ πρόκειται να είναι και παραγωγός πράσινης ενέργειας και θα ανακυκλώνει όλα τα διαχειριζόμενα ύδατα.
Διεθνές κέντρο για την ΙΚΕΑ
Τη δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Διανομής για την Ανατ. Μεσόγειο δρομολογεί και η ΙΚΕΑ με τον Έλληνα συνεργάτη της, τον όμιλο Fourlis.
Πρόκειται για επένδυση ύψους 70 εκατ. ευρώ, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει 100 μόνιμες θέσεις εργασίας όταν θα τεθεί σε λειτουργία.
Το κέντρο διανομής της ΙΚΕΑ, σε πρώτη φάση θα καλύπτει τις ανάγκες των καταστημάτων στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Ιορδανία, στο Ισραήλ και στην Κύπρο
Στο κέντρο θα συγκεντρώνονται όλα τα προϊόντα απ’ τους παραγωγούς – προμηθευτές της ΙΚΕΑ και έπειτα στέλνονται σε κάθε προορισμό με βάση τις παραγγελίες που έχουν τεθεί.
Σε πρώτη φάση θα καλύψει τις ανάγκες των καταστημάτων ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Ιορδανία, στο Ισραήλ και στην Κύπρο ενώ στη συνέχεια θα καλύπτει και άλλες χώρες, όπως η Αίγυπτος.
Η μεταμόρφωσης της Ελληνικής Χαλυβουργίας
Σε Logistics Park θα μετατραπούν οι παλιές εγκαταστάσεις της Ελληνικής Χαλυβουργίας, επένδυση συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ που προωθεί το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο, HIG Capital.
Το επενδυτικό σχέδιο προβλέπει την κατασκευή σύγχρονης μονάδας εφοδιαστικής αλυσίδας και συνδυασμένων μεταφορών, χερσαίων – θαλάσσιων – σιδηροδρομικών (tri-modal) με αποθήκες, γραφεία αποθηκών, εμπορικά γραφεία, πάρκινγκ, ξενοδοχείο, ιδιωτική κλινική, εμπορικά καταστήματα, χώρους εστίασης και ανεφοδιασμού καυσίμων, ενώ περιλαμβάνει την ανάπλαση του υφιστάμενου λιμένα.
Προβλέπεται ακόμη η δημιουργία χώρου συναρμολόγησης προϊόντων.
Σχέδια για mega logistics από την METRO
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται σύμφωνα με πληροφορίες και οι προσπάθειες του ομίλου METRO της οικογένειας Παντελιάδη για τη δημιουργία κέντρου logistics στον Ασπρόπυργο, έκτασης άνω των 45.000 τ.μ.
Πρόκειται για επένδυση που αναμένεται να ανέλθει μεταξύ 70 και 80 εκατ. ευρώ και στοχεύει στην βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας του ομίλου.
Υπολογίζεται πως περίπου 20 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν μόνο για την αγορά γης.
Η διοίκηση του ομίλου έχει απευθυνθεί ήδη σε μεσιτικά γραφεία και εργολάβους να τρέξουν τις διαδικασίες αναφορικά με τη συγκέντρωση της αναγκαίας γης.
Ο στόχος ολοκλήρωσης έχει οριστεί την επόμενη 5ετία ενώ εάν όλα κυλήσουν ομαλά ενδέχεται να ξεκινήσει στο τέλος του 2027.