E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Πρεμιέρα για το Ψηφιακό Πελατολόγιο – Άλλο ένα «όπλο» κατά της φοροδιαφυγής

Τελικά δεν επιβεβαιώθηκαν όσοι προέβλεπαν ότι η επιστροφή του Βιβλίου Πελατών σε ψηφιακή μορφή θα μείνει στα… χαρτιά.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
14/04/2025 10:02
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Υλοποιώντας κατά γράμμα- για μια ακόμα φορά- τον σχεδιασμό, η ΑΑΔΕ σηκώνει σήμερα την αυλαία για το Ψηφιακό Πελατολόγιο, που φιλοδοξεί να κλείσει μια ακόμα «τρύπα» απώλειας δημοσίων εσόδων λόγω φοροδιαφυγής. Η αρχή γίνεται από τον κλάδο του αυτοκινήτου και μάλλον όχι τυχαία, καθώς αφενός η χρήση της νέας εφαρμογής είναι πιο εύκολη, αφετέρου τα στοιχεία που διαθέτει η ΑΑΔΕ δείχνουν υψηλά ποσοστά παραβατικότητας.

Η αρχή γίνεται από τα συνεργεία, τα πλυντήρια αυτοκινήτων, τις εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, τα πάρκινγκ και μάλιστα πιλοτικά, καθώς ο στόχος δεν είναι να πέσουν απλώς πρόστιμα, αλλά να μπει ομαλά η αγορά στο νέο σύστημα. Σε αυτήν την πρώτη φάση, το Ψηφιακό Πελατολόγιο θα είναι πιο «δυσκίνητο», καθώς θα λειτουργεί μέσω της οθόνης του υπολογιστή. Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να καταγράφουν πινακίδες εισόδου και εξόδου και η συναλλαγή θα κλείνει με μια απόδειξη, η οποία θα πρέπει να διαβιβάζεται ούτως ή άλλως στην ΑΑΔΕ.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Πιερρακάκης στον ΟΟΣΑ : Η ελληνική οικονομία χαρακτηρίζεται από ανθεκτικότητα και προοπτική

Στα 500 εκατ. ευρώ οι απώλειες από το λαθρεμπόριο καυσίμων – Οι Βρυξέλλες ζητούν μέτρα για τη φοροδιαφυγή

Επιπλέον «χώρος» 1,5 δισ. ευρώ για ελαφρύνσεις μέσα στο 2026

Εντός του Ιουνίου η ΑΑΔΕ φιλοδοξεί να κάνει το Ψηφιακό Πελατολόγιο πιο «ευέλικτο», δηλαδή να εντάξει την εφαρμογή στο My Data App. Πώς θα λειτουργεί; Ο επαγγελματίας θα μπορεί απλώς να σκανάρει την πινακίδα από το κινητό του, ενώ μετά στο «κλείσιμο» της συναλλαγής π.χ. πλύσιμο αυτοκινήτου, θα μπορεί να σκανάρει και την απόδειξη ή το τιμολόγιο για να φαίνεται αν και πότε έγινε και η έξοδος του οχήματος.

Τι καταγράφεται στο ψηφιακό πελατολόγιο

Εταιρείες ενοικίασης οχημάτων:

  • Αριθμός Κυκλοφορίας Οχήματος
  • Αριθμός Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
  • Κατηγορία Οχήματος
  • Εργοστάσιο Οχήματος
  • Σκοπός Κίνησης Οχήματος (Ενοικίαση, Επισκευή, Ιδιόχρηση, Δωρεάν Υπηρεσία, Λοιπά)
  • Περιγραφή Σκοπού Διακίνησης
  • Διαφορετικός Τόπος Παραλαβής Οχήματος
  • Τόπος Παραλαβής Οχήματος

Πάρκινγκ / Πλυντήρια Οχημάτων:

  • Αριθμός Κυκλοφορίας Οχήματος
  • Αριθμός Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
  • Κατηγορία Οχήματος
  • Εργοστάσιο Οχήματος

Συνεργεία οχημάτων:

  • Αριθμός Κυκλοφορίας Οχήματος
  • Αριθμός Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
  • Κατηγορία Οχήματος
  • Εργοστάσιο Οχήματος

Με τον τρόπο αυτό, η ΑΑΔΕ θα γνωρίζει ανά πάσα χρονική στιγμή πόσους πελάτες έχει εξυπηρετήσει η επιχείρηση, πόσες αποδείξεις εκδόθηκαν, πόσα εισπράχθηκαν και τι ΦΠΑ θα πρέπει να αποδοθεί. Προφανές είναι ότι για να αποδώσει τα αναμενόμενα το νέο σύστημα, θα χρειαστούν και έλεγχοι αλλά όχι στα «τυφλά». Αξιοποιώντας τα δεδομένα ανά κλάδο ή και ανά περιοχή, θα εντοπίζονται βάσει αλγορίθμου επιχειρήσεις με σημαντική απόκλιση από τον μέσο όρο και θα ακολουθούν έλεγχοι.

Ο κλάδος του αυτοκινήτου είναι μόνο η αρχή. Ως το φθινόπωρο το Ψηφιακό Πελατολόγιο θα επεκταθεί σε πιο «δύσκολους» κλάδους, όπως οι κοινωνικές εκδηλώσεις (γάμοι, βαπτίσεις) και ο τουρισμός (ξενοδοχεία), όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά αδήλωτων συναλλαγών.

Από το φθινόπωρο, η χρήση του Ψηφιακού Πελατολογίου αναμένεται επεκταθεί σε όλη την αγορά αφήνοντας σιγά σιγά στην άκρη τον πιλοτικό της χαρακτήρα και παραχωρώντας τη θέση σε καθολική υποχρεωτική εφαρμογή.

Πηγή: economistas.gr
Tags: ΑΑΔΕφοροδιαφυγήψηφιακό πελατολόγιο
Προηγούμενο άρθρο

Το newsletter της Life is for ALL

Επόμενο άρθρο

Η αγαπημένη ερώτηση συνέντευξης του Τζεφ Μπέζος σε υποψηφίους για δουλειά

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Επιμελητήριο Ηρακλείου: Μια εκδήλωση για την ψυχική υγεία των ανδρών

Επιμελητήριο Ηρακλείου: Μια εκδήλωση για την ψυχική υγεία των ανδρών

5 Μαΐου 2025
We4All: Η συμμαχία για έναν πράσινο πλανήτη σε συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες

We4All: Η συμμαχία για έναν πράσινο πλανήτη σε συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες

30 Δεκεμβρίου 2024
Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός απευθύνει κάλεσμα για συγκέντρωση τροφίμων και Υγειονομικού υλικού προς ενίσχυση των πυρόπληκτων της ΒΑ Αττικής

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός απευθύνει κάλεσμα για συγκέντρωση τροφίμων και Υγειονομικού υλικού προς ενίσχυση των πυρόπληκτων της ΒΑ Αττικής

13 Αυγούστου 2024
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP