E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Αλλαγές στο σκηνικό του βρετανικού λιανεμπορίου: «Αντεπίθεση» των μεγάλων αλυσίδων απέναντι σε Lidl και Aldi

Η CMA επανεξετάζει τις περιοριστικές ρήτρες για τα σούπερ μάρκετ – Στόχος η αποκατάσταση συνθηκών ισότιμου ανταγωνισμού.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
09/04/2025 10:16
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σε φάση ριζικών ανακατατάξεων φαίνεται να εισέρχεται η βρετανική αγορά λιανεμπορίου τροφίμων, καθώς η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) εξετάζει σοβαρά την κατάργηση ή αναθεώρηση των υφιστάμενων περιοριστικών ρητρών που δεσμεύουν τους μεγάλους λιανέμπορους. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκεται η ανάγκη για ισότιμο ανταγωνισμό με τις ραγδαία αναπτυσσόμενες εκπτωτικές αλυσίδες Aldi και Lidl, οι οποίες μέχρι σήμερα εξαιρούνται από το υφιστάμενο πλαίσιο.

Το προνόμιο των «μικρών» και η μεγάλη ανατροπή

Οι περιοριστικές ρήτρες που ισχύουν από το 2010 επιβάλλουν στους μεγάλους παίκτες του κλάδου, όπως οι Tesco, Sainsbury’s, Asda, Morrisons, Waitrose, Marks & Spencer και Co-op, να μην εμποδίζουν την είσοδο ανταγωνιστών σε κοντινές τοποθεσίες. Ωστόσο, οι γερμανικές Aldi και Lidl, οι οποίες τότε είχαν μικρή παρουσία στη βρετανική αγορά, εξαιρέθηκαν. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα, οι ίδιες αλυσίδες κυριαρχούν σε μεγάλο μέρος της αγοράς, ενώ φέρονται να αξιοποιούν αντίστοιχες ρήτρες για να περιορίσουν την επέκταση των ανταγωνιστών τους.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Στο στόχαστρο η Shein για παραπλανητικές πρακτικές – Καταγγελία από 21 χώρες στην Κομισιόν

Η SKAG μετασχηματίζεται υπεύθυνα: Zero Energy Παραγωγή, πλήρης ανακύκλωση, κορυφαία βαθμολογία ETHOS

Tripadvisor: Το 8% των αξιολογήσεων το 2024 ήταν ψεύτικες – Διπλάσιες σε σχέση με το 2022

Σήμερα, η Aldi είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη χώρα, ξεπερνώντας τη Morrisons, ενώ η Lidl βρίσκεται στην έκτη θέση. Από κοινού, οι δύο αλυσίδες ελέγχουν περίπου το 20% της συνολικής αγοράς τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Νομικά παραθυράκια και άνισος ανταγωνισμός

Στελέχη του κλάδου αναφέρουν πως οι Aldi και Lidl εκμεταλλεύονται «νομικά παραθυράκια» για να επιβάλλουν αντίστοιχες ρήτρες στις συμβάσεις μίσθωσης, περιορίζοντας τη δυνατότητα των άλλων αλυσίδων να δραστηριοποιηθούν σε εμπορικά πάρκα ή περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της Iceland, Ρίτσαρντ Ουόκερ, ο οποίος έχει καταγγείλει δημόσια ότι οι εκπτωτικές αλυσίδες χρησιμοποιούν «νομικά τρικ» για να δημιουργήσουν εμπόδια στον ανταγωνισμό.

Η πολιτική πίεση και η νέα ηγεσία

Η συζήτηση για αναθεώρηση του ρυθμιστικού πλαισίου ενισχύεται από την αυξημένη πολιτική πίεση που ασκεί το Εργατικό Κόμμα, ζητώντας μείωση της γραφειοκρατίας και μεγαλύτερη ευελιξία για τις επιχειρήσεις. Ήδη από τον Φεβρουάριο, ο υπουργός Επιχειρήσεων Τζόναθαν Ρέινολντς έχει καλέσει την CMA να λειτουργεί με μεγαλύτερη ευελιξία. Επιπλέον, η αλλαγή στην ηγεσία της CMA –με τον πρώην στέλεχος της Amazon, Νταγκ Γκαρ, να αντικαθιστά τον Μάρκους Μπόκερινκ– σηματοδοτεί πιθανή αλλαγή προσέγγισης στη ρυθμιστική πολιτική.

Η CMA δηλώνει πως συνεχίζει να παρακολουθεί τις εξελίξεις, ώστε να διασφαλίζει συνθήκες υγιούς και ισότιμου ανταγωνισμού. Η πιθανή κατάργηση των περιοριστικών ρητρών θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει ριζικά τον χάρτη του λιανεμπορίου στη Βρετανία, επιτρέποντας στους παραδοσιακούς παίκτες να ανακτήσουν έδαφος σε περιοχές που μέχρι σήμερα κυριαρχούν οι γερμανικές εκπτωτικές αλυσίδες.

Ανοίγει νέο κεφάλαιο στον εμπορικό «πόλεμο»

Η εξέλιξη αυτή ενδέχεται να μετατρέψει τον υφιστάμενο ανταγωνισμό σε πραγματική εμπορική αντιπαράθεση, καθώς οι βρετανικές αλυσίδες διεκδικούν επί ίσοις όροις την επανείσοδό τους σε μια αγορά που αλλάζει δυναμικά. Την ίδια στιγμή, η συζήτηση θέτει το ερώτημα αν είναι δίκαιο να διατηρούνται κανονισμοί που στηρίχθηκαν σε ένα εντελώς διαφορετικό ανταγωνιστικό τοπίο.

Tags: AldiAMAZONCMALidlMorrisonsSainsbury’sTescoαγορά τροφίμωνανταγωνισμόςΕργατικό ΚόμμαΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟσούπερ μάρκετ
Προηγούμενο άρθρο

Ελληνικές εξαγωγές: Ο φόβος για Ιταλία και Γερμανία ξεπερνά τις επιπτώσεις των δασμών

Επόμενο άρθρο

Η SKAG παρουσιάζει τον απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης 2023: Σταθερή πορεία με πυξίδα την υπευθυνότητα

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Oι δαπάνες αναβάθμισης κατοικιών του 2025 φέρνουν μείωση φόρου

Oι δαπάνες αναβάθμισης κατοικιών του 2025 φέρνουν μείωση φόρου

25 Απριλίου 2025
«Φρενάρουν» οι αιτήσεις για νέες άδειες Golden Visa

«Φρενάρουν» οι αιτήσεις για νέες άδειες Golden Visa

3 Ιουνίου 2025
Να, γιατί και οι Βρετανοί καλλιτέχνες ζητούν προστασία απ’ την ΑΙ

Να, γιατί και οι Βρετανοί καλλιτέχνες ζητούν προστασία απ’ την ΑΙ

20 Μαΐου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP