E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Η Ε.Ε. ξεκινά τη νέα χρονιά αντιμέτωπη με δύο σοβαρές προκλήσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καλείται να βρει λύσεις για τη σύγχρονη κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία, με τον κανονισμό CAFE να προκαλεί ανησυχία, καθώς οι κατασκευαστές δεν φαίνεται να ανταποκρίνονται στους νέους αυστηρούς στόχους εκπομπών.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
02/01/2025 10:12
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εισέρχεται στο 2025 με δύο σημαντικά προβλήματα που αφορούν τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τη μία πλευρά, η εφαρμογή των νέων κανονισμών για τις εκπομπές CO2, που ξεκίνησε την 1η Ιανουαρίου 2025, απαιτεί την απότομη μείωση των εκπομπών κατά 15% σε σχέση με το 2021. Από την άλλη, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε δύσκολη θέση καθώς δεν φαίνεται να έχουν την ικανότητα να προσαρμοστούν άμεσα στις απαιτήσεις της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.

Οι απαιτήσεις του κανονισμού CAFE

Ο κανονισμός CAFE, που εγκρίθηκε το 2019, ορίζει αυστηρούς στόχους για τη μείωση των εκπομπών των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ. Από το 2025, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων καλούνται να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 15%, με σταδιακή αύξηση αυτής της μείωσης, φτάνοντας στο 100% έως το 2035, απαγορεύοντας ουσιαστικά την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Πιερρακάκης στον ΟΟΣΑ : Η ελληνική οικονομία χαρακτηρίζεται από ανθεκτικότητα και προοπτική

Στα 500 εκατ. ευρώ οι απώλειες από το λαθρεμπόριο καυσίμων – Οι Βρυξέλλες ζητούν μέτρα για τη φοροδιαφυγή

Επιπλέον «χώρος» 1,5 δισ. ευρώ για ελαφρύνσεις μέσα στο 2026

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσφέρει ένα ευέλικτο σύστημα, δίνοντας τη δυνατότητα στους κατασκευαστές που πωλούν περισσότερο από 25% ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα να έχουν πιο χαλαρές υποχρεώσεις. Παρά τις αντιδράσεις του βιομηχανικού τομέα, ο κανονισμός παραμένει μια από τις βασικές προτεραιότητες της ΕΕ για το 2025 και τα επόμενα χρόνια.

Αντιδράσεις από τον τομέα και τη βιομηχανία

Η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) προειδοποιεί ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη παραμένουν χαμηλές, μόλις στο 13% της αγοράς, γεγονός που καθιστά δύσκολη την επίτευξη των στόχων για τη μείωση των εκπομπών. Η έντονη αυτή ανησυχία συνοδεύεται από την εκτίμηση ότι οι κατασκευαστές ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόστιμα έως και 16 δισεκατομμύρια ευρώ αν δεν συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις.

Παράλληλα, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται υπό πίεση από την κινεζική αγορά, η οποία σημειώνει εντυπωσιακή ανάπτυξη στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και από αμερικανικούς δασμούς που περιορίζουν τις εξαγωγές τους στις ΗΠΑ.

Διχασμός και αντίσταση στην ΕΕ

Το 2025, οι χώρες της ΕΕ βρίσκονται διχασμένες ως προς την εφαρμογή του κανονισμού CAFE. Χώρες όπως η Γαλλία και η Ιταλία εξέφρασαν έντονες αντιρρήσεις, ενώ η Γερμανία έχει ζητήσει αναθεώρηση του κανονισμού λόγω της οικονομικής κρίσης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να υποβάλει έκθεση για την εφαρμογή του κανονισμού, που ενδέχεται να οδηγήσει σε τροποποιήσεις από το 2026.

Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ΕΕ

Η εφαρμογή του κανονισμού CAFE εξαρτάται από την ικανότητα των κατασκευαστών να προσαρμοστούν στην ηλεκτροκίνηση, καθώς και από την ανάπτυξη υποδομών για την υποστήριξή τους. Παρά τις προκλήσεις, η μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών παραμένει το κεντρικό σχέδιο για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ΕΕ, ωστόσο η επιτυχία αυτής της μετάβασης παραμένει αβέβαιη.

Πηγή: ot.gr

Tags: ACEAeeconomyαυτοκινητοβιομηχανίααυτοκινητοβιομηχανία 2025εκπομπές ρύπωνΕυρωπαϊκή ΈνωσηΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗηλεκτρικά οχήματακανονισμός CAFE
Προηγούμενο άρθρο

Πώς το ChatGPT «αμφισβητεί» τη Google και τη θέση της ως κυρίαρχου εργαλείου αναζήτησης

Επόμενο άρθρο

Μπαιρακτάρης: Το διαχρονικό σουβλάκι της Αθήνας που κερδίζει κάθε γενιά

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, υπέγραψε την απόφαση ένταξης του έργου: «Αναβάθμιση εξοπλισμού ΕΚΠΑ-Συγκρότημα Ευρίπου» στο Πρόγραμμα «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ 2021-2027»

Ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, υπέγραψε την απόφαση ένταξης του έργου: «Αναβάθμιση εξοπλισμού ΕΚΠΑ-Συγκρότημα Ευρίπου» στο Πρόγραμμα «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ 2021-2027»

6 Νοεμβρίου 2024
Ψηφιακή αναβάθμιση στην e-καταναλωτής: Νέα εργαλεία για έγκυρη σύγκριση τιμών

Ψηφιακή αναβάθμιση στην e-καταναλωτής: Νέα εργαλεία για έγκυρη σύγκριση τιμών

27 Φεβρουαρίου 2025
Workshops για Startups σε συνεργασία με την PwC

Workshops για Startups σε συνεργασία με την PwC

11 Απριλίου 2024
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP