Το έργο της αναβάθμισης του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112, στο πλαίσιο του προγράμματος ΑΙΓΙΣ, εγκαινιάζει μια νέα εποχή στη διαχείριση κλήσεων εκτάκτου ανάγκης. Το νέο «Σύστημα Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης Επόμενης Γενιάς» αξιοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες, εξασφαλίζοντας αναβαθμισμένες λειτουργίες όπως:
- Ακριβές σύστημα γεωεντοπισμού.
- Βιντεοκλήσεις για άμεση επικοινωνία.
- Silent button για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως ομηρίες.
Τεχνολογία στην υπηρεσία του πολίτη
Η υποδομή του 112 θα «μεταφερθεί» στο cloud, καθιστώντας το σύστημα πιο ευέλικτο και προσβάσιμο. Οι νέες δυνατότητες περιλαμβάνουν:
- Πλήρη διαλειτουργικότητα μεταξύ Πυροσβεστικής, ΕΛΑΣ, Λιμενικού και Ενόπλων Δυνάμεων.
- Υποστήριξη για ΑμεΑ, με περιβάλλον επικοινωνίας προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους.
- Επικοινωνία εκτός δικτύου, μέσω ασύρματων δικτύων.
Πολυκαναλική επικοινωνία
Το αναβαθμισμένο 112 θα προσφέρει αμφίδρομη επικοινωνία με πολίτες και φορείς έκτακτης ανάγκης, διευκολύνοντας τη συντονισμένη διαχείριση περιστατικών. Ειδικά πρωτόκολλα επικοινωνίας θα επιτρέπουν την ταχύτερη ανταπόκριση σε κρίσιμες καταστάσεις.
Μια επένδυση ζωτικής σημασίας
Η υλοποίηση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 17,5 εκατ. ευρώ, σηματοδοτεί την πρώτη σημαντική αναβάθμιση του 112 από το 2014. Με τη νέα τεχνολογία, το 112 παραμένει εργαλείο-κλειδί για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και τη διαχείριση κρίσεων.